Isnin, 22 November 2010

Dugaan...!!!!!!!!!!

sumber : Pakcik google..




Salam....

lama dah mama tak menjenguk blog ni....
rindu serindu rindunya...
mana taknya lama jugaklah tak menjenguk blog kawan2..
yang pertamanya sibuk dengan kerja2 pejabat yang semakin banyak hujung2 tahun ni...
yang keduanya anak2 n family asyik sakit2 jek...
bertali arus...lepas satu..satu yang datang....
sekarang ni mama plak yang menghidap batuk...sampai sakit dada....

Sejak masuk ofis lepas habis pantang....
anak2 mula demam....
lepas tu mama n papa plak yang demam...
dah tu jannah plak kena demam campak...
sekarang ni mama plak yang batuk2...
mizan n jannah pun dah mula batuk2...
kiranya setiap minggu tu ada jek la yang berlaku kami anak beranak...
tapi mama tetap bersabar dan berdoa...
mungkin ini satu ujian dari Allah....
nak melihat sejauh mana kesabaran mama ....
mungkin selama ni mama banyak leka...

Dan sejak demam hari tu...
susu mama tak semeriah dulu...
tapi berkat usaha, kini susu mama dah makin banyak...
tapi tak sebanyak dulu...
walaupun kat dalam freezer tu dah tinggal 8 botol jek...
tapi masih mencukupi lagi...

Dugaan yang paling besar kali ni....
pengasuh mizan mintak berhenti sebab dia dah dapat keje...
mama redha jek...dan sekarang mama n papa dah amik keputusan...
yang mama akan berhenti keje untuk jaga anak2...
berkorban untuk sementara waktu...
mama tunggu habis kontrak bulan 1 tahun depan...

mama pun dah lama tak bercerita pasal masak memasak kan???
banyak resepi yang mama nak kongsikan...
dan sementara mama dah tak sibuk...
mungkin esok mama buat entri masak memasak lak...
untuk menenang hati mama....


bukankah memasak itu satu terapi???????

3 ulasan:

I want to lose weight berkata...

Kalau motto aku MEMASAK ITU TERAPI..
Mesti Inche Jeman cepat2 mintak tukar balik Tg Malim :))

DrSinga berkata...

bisnes masak2 ek??
kita pelanggan tetap nanti!!!!

mizan kena tak ciken pox?

Beattey berkata...

zel : betul zel..masak tu terapi...ko kan dah rajin memasak sekarang nih...ada rasa enjoy tak???heheheh....

Is : kita nak mula bisnes masak2 kat FRIM..isyaAllah...

alhamdulillah..mizan tak kena ...lega sikit hati ni...