Jumaat, 11 Februari 2011

Macam-macam coklat...!!!!!!!!!!!!!!!


Assalam...

Salam Jumaat semua...
mama baru ni dapat berehat..
penat jugak jadi suri rumah sepenuh masa ni yek..
ingat lepas masak..kemas rumah, jaga anak...
semua settle...
takde maknanya..ada jek yang nak kena buat...
tapi yang penting happy...

semalam pun sibuk ngan projek..
membuat kukis ngan jannah....
hasilnya..taklah membanggakan sangat...
sebab dia tak sabar2 nak tengok hasilnya...
pastu bila dah penat..terlupa nak masukkan dalam bekas..
sebab dah tertido..
lemau sikit la...
hahahahahahah.....


petang tu plak..
mama buat choco donut...
resepi mama main tibai jek...lembut sangat...
tak cukup 5 biji untuk papa...
donut tu mama buat satu adunan jek...
dapatlah 18 biji...5 biji jek letak kat umah..
yang lebihnya mama akikah kan...
kalau banyak lagi jiran berdekatan agaknya..
mau mama buat 2-3 adunan...
1 adunan tu cuma pakai 1 setengah cawan tepung jek..
muai orang muo kata...



mama ni tadi baru siap buat mee kuning...
esok papa nak sarapan mee goreng mama...bukan mamak...
skarang ni papa berdiet sikit la ..kurangkan makan...
masak bekal untuk dia cukup2 jek...
mama tak makan tengahari..diet sama...
petang plak buatlah minum petang sikit...
n malam tutup kantin...
tak makan semua..sebab petang dah makan..
jimat2...hahahahahhaha...


petang ni plak...
cucur udang menanti..
resepi kalau sempat mama tulis la ye..
pasal nak bertenet pun susah sekarang ni...
pasal si kecik ni pun sibuk nak bertenet gak..
pantang mama ngadap laptop..dia sibuk tarik kerusi...
lom pandai merangkak lagi...
cuma mengesot jek..



bye...



.
.
.
.
.
.
.
.
.

3 ulasan:

Nieza berkata...

wah sedapnya choco donut ni...tgk pun dh terliur ni...:)

noradzlina.kamdani berkata...

tutup kantin he he he
aku dh lama xdengo org ckp psl tutup kantin...dlu ibu aku pun guna term tu...
"klu xnk mkn nnt kantin dh tutup br terhegeh2 nk mkn, jwp nye lyn diri la"...

Beattey berkata...

nieza : ala, donut tu resepi main taram jek...

lin : hahahaha..kantin tu akak aku selalu guna, pasal dia malas nak kecah2 dapur...