Isnin, 27 Disember 2010

Sungguh Gebu.......!!!!!!!!!!!!!



Apa yang gebu???
sangat2 gebu tau....
teruja sesangat...
sekarang ni angin rajin meroti sudah mari...
dan mangsanya adalah kaum keluarga yang terdekat...
gasaklah korang mama sumbat ngan roti jek minggu ni...
minggu sudah mama sumbat korang ngan cheesecake...



Roti Coklat Chip namanya....
Ini resepi yang mama dah olah daripada pelbagai resepi roti yang mama dah pernah cuba...
alhamdulillah menjadi sungguh...
mama suka kalau buat roti guna water roux...
amatlah gebu rotinya nanti...
bile dah sejuk pun tak keras....
maintain jek lembut dia...
dan teksturnya yang sangat gebu....
ala-ala macam roti kita beli kat kedai...
cuma rajin tak rajin jek nak bikin...
sebab kalau meroti ni makan masa 2 jam jugak nak menghasilkannya...



close up lagi...




Nampaknya...
sudah ada bakat di situ...
pasni leh la jual....





kukuikuikui......






9 ulasan:

bintangku berkata...

baru nak mintak resepi, rupanya nak jual. :> Mmg nampak gebu. Kalo bdk2 mesti suka.

Beattey berkata...

eh..boleh bagi resepi...
nanti kita buat entry baru...
kita tak sertakan resepi sebab sukatan tu dah lupa...

masa buat roti ni kita tulis kat kertas..
kertas lak tertinggal kat dapur..
huhuhuhu...

tunggu ek..

Ati Masrif berkata...

salam kenal.

sedapnya..

minta resepi...

Beattey berkata...

salam kenal jugak ati...

esok saya buat entry baru yer..

kita kongsi2 resepi...

DrSinga berkata...

menciiiiiii.............

Beattey berkata...

meh datang umah kita...

uwekkkk!!!!!!!!

suri solehah berkata...

salam..cukup respek jumpa orang yang pandai masak...

hana berkata...

ting tong! assalamualaikummmmmmm... nak tumpang sarapan sini boley? da bwk air kopi neh! hihihi

Beattey berkata...

suri : wsalam...taklah pandai sangat...suke2 jek mencuba...yang betul pandai masak tu akak kita..kak hana...

kak hana : waalaikumussalam...mai la masuk..ada lagi ni....jemput makan...