Isnin, 15 Mac 2010

Tamatnya Riwayat............


Salam...

Dah lama tak bersiaran kan...bukannya apa...busy memanjang...
semalam adalah hari yang paling menyedihkan buat saya....
mana taknya, mixer pensonic saya telah tamat riwayat...
akibat daripada tuannya yang amat teruja untuk membuat pau...
bukannya saya buat satu aduan, just half saje...
tapi dia telah mati setelah siap menguli...
nasib baik dah siap barulah dia meninggal dunia...
sedih tak terhingga....
tapi amat berbaloi sebab pau saya menjadi macam kat kedai...
kali ni En Papa puji memanjang...
sebab dia dah dapat pau seperti yang diidam-idamkan...
gambar saya tempek esok yer sebab saya ada frozenkan pau tu...


Oleh kerana teman baik saya telah tamat riwayat...
Jadi, pagi tadi saya telah mengerah tenaga untuk menguli tepung...
En Papa nak makan donut plak hari ni...
selalu kalau ada mixer, 15 minit jek diperlukan untuk menyiapkan doh,
sesambil saya buat keje lain, tapi....
pagi tadi, saya amik masa 20 minit untuk menguli...
makkkk aiii....sengal tangan ni...
mana nak goreng ayam berempah lagi, masak nasi, nak goreng sayur, masak bekal jannah....
huhuhu..berkuntau jugaklah kat dapur...nasib baik ari ni cuti sekolah...
rasa2nya nak mintak belas kasihan abah kat kampung,
nak pinjam mixer kenwood dia yang dihadiahkan kepada saya masa bujang dulu...
nak bawak balik KL...agak2nya setuju ke dia????


Selain donut, saya merajinkan diri buat roti sosej goreng dengan doh donut...
tetiba teringin lak nak makan roti sosej goreng...
nasib baik bread crumb ada lagi kat dalam peti ajaib den...
dapatlah membuatnya...ada hati nak buat pizza mini tu...cheese dah ada...
tapi masa tak mengizinkan beta...
jadi ini jeklah yang termampu dek mama....

agak2 kalau saya jual kat kedai, laku tak?????
hahahahahaha.......


2 ulasan:

DrSinga berkata...

eksesais lengan kanan nguli doh..
kang kurus sebelah!!!

Beattey berkata...

huhuhu....

sekarang ni nak taknak kena eksesais la..tapi tak dapek la nak buat kek...mau patah tangan nanti...