Sabtu, 28 Februari 2009

Measure

Hari ni genap sebulan aku minum herbalife. Tapi dengan penuh taat setianya 3 minggu jek..pasal hari lain bukan tak taat tapi bz menjaga orang sakit (hubby aku kena chikungunya) last 2 weeks.....ececececehhhhh..alasan...apa taknya, seminggu dok makan ketam pasal orang yang sakit malas nak kopek ketam. Jadi tukang hidang makan ni tolong kopekkan isi ketam sambil perabih makanan orang sakit...dengan aku-aku sekali yang makan...

Dugaan bila hubby aku kena chikungunya
memang hebat...aku ni tak pandai drive..jadi mmg masalah..aku kena bawak dia gi klinik naik motor..hangpa bayangkanlah..kasih seorang isteri, sanggup redah apa jek...dengan baby lagi...nak jaga nyamuk supaya tak gigit depa...emmm...sekarang dah sihat sibuk lak memancing tinggalkan aku ngan baby..isk..isk...kejam betul....:)

Melalut lak aku ni..so pagi-pagi lagi aku dah bangun dan menimbangkan diriku ini...masa 1 feb lepas aku timbang 91.7 dan hari ni 28 feb berat aku 89.6 kg turun 2.1kg..kecewa gak aku..pasal sikit sangat..tapi aku kuatkan jugak semangat dan pujuk diri aku..jangan putus asa..pastu aku amik plak tali tape...dok ukur-ukur badan aku so ni result dia berbanding 1 hb....banyak gak perubaha
n..banyak dah baju yang boleh pakai...

measure pd 1/2/09
bahu - 15 1/2 in
pinggang - 35 in
punggung - 48 in


measure pd 28/2/09
bahu - 15 in
pinggang - 33 in
punggung - 46 in


banyak gak aku loose on inch...jadinya aku ni banyak turun inci dari kilo...ini yang buat aku lagi gembira...Semalam aku dok pakai baju kurung moden yang lama aku simpan, eee..eehhh...dah muat..tapi sendat sikit la..hubby aku dok gelak gile2..dia habaq kalau la aku boleh pakai baju tu masa birthday dia nanti, dia nak bagi hadiah baju kat aku...(oooo
...mencabar ye!!!)....so aku setuju..ada sebulan setengah lagi yang aku ada untuk menyahut cabaran dia...aku akan buktikan kat dia aku boleh....

Pagi tadi dia gatal dok ajak aku makan tosei..tapi aku terima jugak la...bukan pasal tak tahan godaan..tapi dah lama betul aku tak sarapan sekali ngan dia...so bagi chance la..so tengahari dan petang ni aku minum shake aje la...doakan aku berjaya ye....


(Ni gambarnya yang aku update ari tu)

Tiada ulasan: