Rabu, 25 Februari 2009

Nur Hijanah Fitri Herman


Inilah gambar puteri sulung saya...nama manjanya Jannah..kalau ikutkan anak kita ni kena panggil nama penuhnya..tapi kalau nama singkatannya bermakna, boleh kan....???..gambar ni masa umurnya baru nak masuk 3 bulan...sekarang dia dah botak dan tak ambil lagi gambarnya.

28 March ni genap umurnya 4 bulan...bulan ni dia takyah la gi cucuk..tapi anak aku ni kalau cucuk sekalipun takkan menangis...kebal kata papanya...Anak mama ni memang tak banyak ragam, baik belaka perangainye..dia akan menangis bila lapar or buang air jek...Aku berazam akan mendidiknya sebaik mungkin...aku ada jugak merujuk beberapa buah buku yang berkaitan dengan pendidikan anak-anak menurut sunnah Rasulullah s.a.w. Banyak juga perkara yang kalau kita terlepas pandang akan membawa kepada kerosakan ahlak anak-anak. Aku akan kongsikan sedikit demi sedikit tentang pendidikan anak-anak menurut sunnah nabi Muhammad s.a.w.

Tiada ulasan: