Sabtu, 28 Februari 2009

Pelupa

Sejak dua menjak ni aku selalu sangat lupa..banyak benda yang aku nak bawak ke ofis tertinggal..aku ingatkan nak transfer gambar yang aku ambik pagi tadi...tup..tup..masa dalam tren tadi baru aku teringat yang aku tak bawa wayer usb..macam mana la aku nak transfer..budak2 ofis ni lak takde yang tinggalkan card reader diorang...ermmm...tak dapat la aku nak tempek gambar masa aku timbang berat tadi....takpela..hari isnin nanti...

Agaknya aku banyak makan semut kot..kat umah aku tu...kat bekas air suam pun ada semut..pelik...pelik....kenapa semut zaman sekarang macam tu..masa aku kecik-kecik dulu...kalau kat bekas air suam mana dia nak lalu..mungkin semut-semut jaman ni dah pandai jaga kesihatan macam kita gak ..takut kena kencing manis tahap 3...ekkekek..pandai-pandai jek aku buat assumption....ataupun mungkin sebab wayer kat otak aku ni banyak dah putus..ataupun aku ni dah tua dari usia..ataupun banyak dosa...semua yang terjadi kita perlu tengok balik apa penyebab dan hikmahnya..mungkin Allah nak tunjukkan yang aku ni banyak sangat ingatkan perkara-perkara duniawi dan terlalu sedikit untuk ukhrawi...so ingatlah...ajal tidak terlepas walau sesaat pun jika ia telah ditentukan...

Jadi banyak-banyak lah kita berzikir..membasahi lidah kita..kerana perbuatan ini adalah yang paling disukai oleh Allah...sebab dengan berzikir kita banyak mengingati Allah dan menghapuskan dosa-dosa kecil...aku akan cuba mempertingkatkan ilmu dan amalan untuk bekalan akhirat..bukan saja untuk aku sorang tapi untuk suami dan juga anak-anak serta keluarga...


"Hidup ini bagai lampu dinding, yang dinyalakan dimalam hari, apabila minyak sudah kering, terpadamlah ia dengan sendiri......"

Tiada ulasan: