Rabu, 12 Ogos 2009

Papa ikut diet!!!..........

papa yang dah bolat.....



Salam...


Lama rasanya tak update blog....mungkin sebab keletihan....sebabnya nak warm up puasa untuk ramadhan nanti...sebenarnya puasa ganti dah habis pun....cuma nak amik sunat syaa'ban jek...dan setakat nih masih bertahan lagi...aku mmg ratu puasa kat ofis ni...manjang puasa....

Ada satu perkara yang yang memusykilkan aku.....PAPA BERDIET....(apa??????!!!!!!)..selalunya, papa tak ambik pusing hal ni...biarlah mama diet bagai nak mati sekalipun..papa tetap akan makan2...tapi kan dah seminggu dia try tak makan malam...cuma minum pagi n makan tengahari...lunch pun dia mintak mama bekalkan sikit jek...takmoh banyak2 macam dulu...gaya masak pun adalah ala2 gaya hidup sihat gitu,..banyak merebus n nak banyak2 sayur....pelik kan!!!...tapi papa kata sebab perut dia dah ke depan...ye...ker ni..sebelum ni tak kesah pun????....issshhh...tak baik fikir yang bukan2...papa sebenarnya dah rasa badan dia berat.....bagus lah pa, nanti macam2 penyakit yang datang...

Semoga papa berjaya ye....ikut jejak mama yang tak habis2 berdiet..walaupun berat ku turun macam siput **** tapi tak mengapa...sekali gagal tak bermakna gagal selamanya..ahakssss.....seminggu ni aku nak bereksperimen...hari ni masuk hari ketiga aku wat macam ni....berbuka ngan 3 biji kurma + kopi diet radix..pastu dalam pukul 9 aku minum HERBALIFE..then buat kerje2 rumah pastu tido....bangun kul 5 pagi bersahur ngan salad+fish fillet...ada beran??????????????

Hajat dihati nak berworkout ngan dvd TBL yang aku beli dari Zel...belinyer dah seminggu lebih...buatnyer idak..mananyer sempat nak buat...jannah tengah lasak sekarang ni..pantang lepa mesti ada jek yang dia nak capai..tak tenang aku nak workout..nak workout pagi...bilik aku tu dah penuh ngan toto....sebab aku tido ngan jannah kat bawah....macam mana lahai..nak wat kat hall, nanti bibik lak yang bangun....macam2 dugaan..tapi nanti aku fikirkan macam mana nak menjayakan workout ku itu...yakin boleh sehhhh.....


Tiada ulasan: