Rabu, 5 Mei 2010

Muncul Kembali..!!!!!!!!!!!!!

Salam...

Dah lama juga saya tinggalkan rumah saya ni...tapi 2-3 hari ni adalah sangat sibuk dengan kerja-kerja baru. Banyak yang saya kena belajar sebab banyak benda baru. Semuanya takde kena mengena dengan bidang kepakaran saya...tapi itu semua tak menjadi masalah sebab lagi banyak benda baru yang kita kena buat lagi banyak ilmu baru yang kita dapat...maklumlah saya ni sebelum ini hanya bergelumang dalam bidang Perancangan Bandar sahaja, tapi sekarang bab-bab ekologi, marin, ekosistem, EIA, training, seminar..monitoring reporting, admin...huhuhu semua kena tau..



Menu yang lepas2 malas plak nak update..just update menu untuk hari ni jek...malam tadi saya buat bingka jagung ni..resepinya dari kak liza (terima kasih yer kak liza, mintak halal resepinye). Saje buat bingka jagung ni, semata2 nak habiskan 1 tin krim jagung yang tak berusik langsung..tapi saya kurangkan sukatan gula jadi setengah cawan sahaja daripada resepi asal 3/4 cawan..memang sedap dan berkrim...sape2 nak buat bingka jagung, memang saya rekemenkan resepi dari kak liza ni...kenapa saya buat malam tadi?? jawapannya takut pagi nanti tak sempat nak sejuk dan susah plak nak potong nanti untuk sarapan dan untuk jiran2 saya sekali....


Selain daripada bersarapan ngan bingka jagung ni, saya ada buat bihun singapore untuk papa bawak bekal masa minum pagi kat ofis nanti....kesian plak kalau makan bingka jagung ni semata...iyelah, tak menarik...lebihan daging rebus yang saya buat untuk beriani gam hujung minggu lalu saya jadikan rencah untuk bihun singapore saya ni....jadi takde lah bosan asyik guna udang jek...naik jelak plak tengok udang..lagi2 udang..lagi2 udang...


Menu lunch untuk En papa adalah sangat simple. Asam pedas ikan bawal mmg menjadi fav papa...saya gandingkan dengan sayur kobis goreng....saya bawak juga bekal ni, tapi macam takde selera jek nak makan ni....yung teringin nak makan Nando's dari minggu lepas lagi..asyik tergendala jek...bukan takleh buat sendiri tapi sebab nak sangat makan ngan sos dia...

So, En Papa..u jangan marah klau ai pi makan kat luar ye...hehehehehe....


8 ulasan:

Dr Singa berkata...

mee siam putih!!!

kucingorengemok berkata...

mi siam putih dan asam pedas! aaaaa!!

Beattey berkata...

betul2....mi siam..mi siam....lupe ler...

izahdaut berkata...

wah bingka jagung..best2..tapi resepi tak tepek..malehnya nak gi umah kak liza cari..huhu

Beattey berkata...

maleh nak carik ek..nanti kita tempek k....

PUTUBAMBU berkata...

kita, husband + anak2 mmg suka sangat le asam pedas..

tgk yung punya asam pedas ni pun dah boleh buat meleleh ayaq liuq..!

noradzlina.kamdani berkata...

hu hu hu kecur air liur

Beattey berkata...

Putu : org melaka n org johor mmg suke bebeno ler asam pedas...kengkadang tu jadi menu wajib lunch...

lin : kalau ko punye menu lak, aku yang kecur...