Selasa, 22 Jun 2010

Ana sudah tidak mamfu.....!!!!!!!!!!!!!!



Apa sudah jadi ngan ana ni....
malas...unta fadang fasir pun tak malas macam ana.....
jalan macam siput...lambat sangat....

Malam2..ana sudah tak larat nak membancuh itu dan ini...
fasal sudah tidak berdaya....
rasa semuanya sudah berat....



Ini breakfast yang paling malas pernah ana buat...
tapi bile dah siap..ana tak sampai hati nak bagi makan ini sahaja pada kekanda ana...
lebih2 anakanda ana yang very the cerewet...
jadi ana pun masaklah mee sup 15 minit namanya...
sudah pukul 6.45 pg pun masih sempat..
sebelum mereka2 bersiap sedia untuk makan...
nasib baik ana sempat solat subuh awal....



Lauk untuk makan tengahari Kekanda pun ana buat sempoi2 sajeee....
daging black pepper bergandingan sayur kacang goreng...
itu sudah dikira hebat....
sudah mendapat watikah daripada kekanda malam tadi...yang buat ana tersenyum manja....
"kalau dah tak larat nak masak, mama tak payah masak tau......."
tapi, ana tak samfai hati....
membiarkan kekanda ana menikmati air tangan org lain...
biar pun ana masak dalam keadaan merangkak sekalipun...
namun, nak bagi dia makan kat kedai....
tidak sekali-kali..........



i jeles ok!!!!

.
.
.
.
.

.
.
.
.



11 ulasan:

Watierman, rmanbkr berkata...

Mak aiii ubat pengasih sejati ni!!!Tak kasi chance langsung....I pun jeleeessss you!!HOOOOOOHoooo ......

Beattey berkata...

mana boleh..

kang kalau dia terpikat ngan minah indon...

susah la...

takot i youuuu.....

kucingorengemok berkata...

takde la pulak sekali makan kat kedai terus jatuh cinta, terus nak kawin ngan akak tokey kedai kan, hahaha

tapi kan, kalau masak pakai minyak tanah ada dapur yang rendah tu - cap butterfly! nenek kita guna dulu... boleh masak sambil duduk!

Beattey berkata...

uish...mana nak tau....sekarang pompuan indon banyak pemakai guna2...
itu yang takut tu...bak kata orang cinta pandang pertama...

itu ler...nyesal dulu tak amik kat umah nenek kita...kan senang masak sambil duduk dgn keadaan diri kita yang susah nak bergerak nih...

Mia-Ina berkata...

sememangnya air tgn se1 isteri pengubat hati & kasih suami agar melekat selalu

Beattey berkata...

betul tu mia....

DrSinga berkata...

'paling malas???!'
(hehhehehe.... malu kat diri sendiri....balik dulu lah...)

Beattey berkata...

e...eh....

cepatnyer nak balik..

tak singgah minum dulu ke????

sampai hati...

haaakkkkkkkkkk....

PUTUBAMBU berkata...

kalau dah tak larat..usah le difaksa-faksa badan tu..

suruh je hubby puasa...wkaakaka

leeja berkata...

beattey, your breakfast kalu i dah kira superb la. syedap ...

Beattey berkata...

Putu : tapikan, mak kita kata jangan manjakan badan tu...huhuhuhu....

hubby nak puasa???alamak, dia hanya puasa di bulan puasa jek pasal dia keje berat...hahaha...

leeja : breakfast yang pertama tu sempoi sangat....huhuhuhu...