Khamis, 24 Jun 2010

Kering Idea!!!!!!!..........



Salam...

Mau tak kering idea...
sekarang ni asal malam menjelma jek..mulalah takde air kat kawasan rumah kita ni...
sakit hati...boleh bikin kita takde mood nak masak...
dan, mulai kelmarin kitaorang tak makan malam sebab papa tak bagi masak...
sian kat mama nak basuh-basuh segala....

Tapi kesian la plak ngan En Papa...ikat perut nampaknya...
Si kecik tu, makan roti jek...kasi makan bende lain tak nak...
mama plak, bile papa tak makan..mama pun turut takde selera nak makan...
oleh kerana semua keboringan..pukul 10, semua dah masuk sarang...
tido...patutlah senang nak bangun pukul 5 pagi tadi...
dah puas tido gamaknya....
Bila dah bangun, tak tau nak masak apa....
rasa macam baru first time lak masuk dapur...lama gak mikirnya....
nasib baik stok ayam ada lagi....kita pun masaklah ayam goreng kunyit, telur masak kicap..
sarapan plak.....mee goreng basah....
itu jek la yang mampu difikirkan....



Patutla mak kita selalu mengeluh tak tau nak masak apa....
macam tu rasanya....sian kat mak kita....
tapi dia ada tukang bagi idea...abah kita suke bagitau dia nak makan apa...
kalau mama tanya En Papa nak makan apa???
Dia kata .."suke hati la maaa".....fed up ai tau dengar jawapan tu!!!!!!!!!!!!!
tak membantu langsung...kihkihkih.....

Esok.........
nak masak apa plak ye??????????.......

HHAARRRRUUUU!!!!!!!!!!



12 ulasan:

Watierman, rmanbkr berkata...

Ala Dik buatla sambal udang..hehehe...kuih pulak buat kuih lapis..tak pun cekodok pisang jer!!! Wah cam ni pun ada ka!

Beattey berkata...

tu la kak...nk buat sambal udang, tapi udangnya dah habis stok...pisang pun takde...

kalau dah dapat gaji baru banyak idea sampai...hahahahah...

PUTUBAMBU berkata...

dlm takde-takde air pun boleh masak 3 dishes cam gitu..hebatlah..!

Beattey berkata...

Kak putu, idea takde pun satu...gaji lom masuk pun 1 hal gak....boss lambat sign check...

Mia-Ina berkata...

susah juga kan klu laki x bg idea nak memasak ...

Beattey berkata...

itu ler dia mia..org lelaki ni tau makan jek...hahahahah....

bersiap sedia la dikkk....

sayangsayangibu berkata...

nampak telur goreng kicap ni pun dah sodap ;=
salam kenalan.....

Beattey berkata...

salam perkenalan jugak buat sayang2ibu....

kalau sesekali pekena telur kicap ni mmg ler sodap..cuba hari2...mau bertelur org yg makan,....hehehehe...

xira berkata...

sodapnya! nyummii~

Beattey berkata...

thanks xira...

DrSinga berkata...

mandi tak???!!!!
:)

Beattey berkata...

hahahahah...

mustilah mandi....