Rabu, 23 Jun 2010

Sukernye Hati Beta...!!!!!!!!



Salam...

Mau tak sukernya....
berbaloi tul bile first time try menjadi....
Sebenarnya dah lama teringin nak makan apam ni....
cuma tak berkesempatan nak buat...
maklumlah, rasa dah tak larat sangat...
bak kata mak, jangan manjakan badan sangat....
sok, susah nak beranak...(iye ke????.............)



Malam tadi kita sahut cabaran mak kita,
Membancuh adunan apam eno...
dia dah try resepi ni petang semalam untuk juadah berbuka puasa...
dia tanya awat apam eno dia tak pecah pun....?????
(mungkin tak cukup kuat api kot, atau mak letak terlebih air)

anak mak ni sebenarnya memang bernasib baiklah....
sebab apam kita pecah empat dan gebu2 sumenye...
mak kata dia wat warna belang2...
kita pun ada kaler jugaklah....tapi taklah wat belang2....
kalernye sangatlah garang..hahahahahaha....
so, mak...harap cuba lagi yek....

Resepi ni kita amik kat umah kak watie....
harap halalkan yer resepinyer...
sape2 nak cuba boleh terjah sini....
terima kasih kak watie atas nasihatmu itu.....


Sekian....








6 ulasan:

Watierman, rmanbkr berkata...

Tak baik cam tu...baik gi minta maaf dengan Mak sebab gelakkan dia....kongsikan sekali ilmu di dada tu..biar apam yang mak buat pun merekah juga.....

Hrmmmm terasa nak makan apam lah pulak..asal nampak semua nak!! Satu penyakit juga ni!

Alhamdulillah...Syukur...resepi menjadi!!Tahniah Dik!

Beattey berkata...

bukan gelak kak....

kita bagi resepi yang sama...

sebenarnya kita suka masak2 ngan mak kita...so, bile dia tanya nape tak merekah, macam2lah kita siasat...belajar dari kesilapan...

anyway..thanks kak...

PUTUBAMBU berkata...

wah..wah..meriahnya kaler apam tu..

sangat lah menarik kalbu ku...!!

Beattey berkata...

putu, terlebih kaler....kena gelak ngan en papa...

DrSinga berkata...

apam south afrika!!!

Beattey berkata...

hahahhaha...

south africa dah kecundang...

rasanya takleh masuk match kalah mati...