Rabu, 3 Jun 2009

Jadi Lipas Kudung Di Pagi Hari....


Salam....

Lambat lagi aku sampai ofis ari nih....erm..iyela sebab aku kena masak lebih sikit sejak 2-3 hari ni...sebenarnya mak mertua aku tinggal sorang kat umah...sebab kakak ipar n family g bercuti..so segala keperluan mak aku kena sediakan pagi2...

So, pagi tadi sungguh la terlewat bangun...gile!!!! bangun pukul 6.15...nasib baik aku dah sediakan bahan-bahan nak masak malam tadi..so pagi tadi campak2 jek la...menu aku untuk hari ni yang telah aku sediakan pagi tadi dengan jayanya selepas men"transform" diri aku jadik lipas kudung....antaranya;

untuk sarapan pagi : spagethi goreng
tengahari : nasi tomato n ayam masak merah (ni bekal untuk papa dan makan tengahari mak)
lunch n dinner jannah : (pasta+ikan merah+lobak)

berlari2 anak aku kat dapur..macam buat workout plak..berpeluh2 (berpeluh lepas masak k...bukan masa masak) ...dengan baju keje aku yang terlupa nak gosok..lahai..kenapalah aku ni...patutnya siapkan semuanya malam tadi...malam tadi aku betul2 letih...ngan kemas bilik, lipat baju, kemas rumah (pasal bibik takde) n macam2 lagi..tak dapat aku senaraikan..aku rasa puas sangat sebab rasa macam duduk rumah sendiri jek...(iyelah selama ni aku dok ngan family kakak ipar aku sekali)..seronoknya aku rasa semalam.... walaupun penat..tapi rasa la pengalaman kalau ada rumah sendiri nanti...

Siap jek masak dalam pukul 6.50..kemas-kemas kat dapur..nasib baik papa tolong kemaskan tempat tido (lipat toto n kemas bantal) n bagi jannah makan nestum pagi tadi...huhuhu,,mama lintang pukang..pukul 7.15 baru nak mandi...jadik lambatnya sebab nak kena gosok periuk n kuali...hahahahaha...teruk tul mama ni...

jannah lak selsema pagi tadi...siannyer dia ..asyik nak menangis jek pasal tak selesa..sejak lahir, inilah pertama kali jannah kena selsema...sian dia..asyik nak berkepit ngan mama jek...tinggal kejap nangis, nampak kelibat mama pun nangis...jannah suka p dapur ngan walkernyer..tolong mama "mengemas"...aduhai..jannah..jannah...mama cuba balik cepat petang ni ye sayang...

p/s : teringin nak papa gelar mama "super mom"...wakakawakakaka.....


Tiada ulasan: