Khamis, 11 Jun 2009

Layan jek.....

tarra...ini fresh dari kuali...Nasi Goreng Beriani Bebola Daging


Salam semua....


Pagi tadi ada lewat sikit la bangun..taklah lewat sangat rasanya sebab bangun dalam pukul 5.45..dah la tak sempat nak sahur, bangun2 jek dengar orang dah azan..padahal kunci jam pukul 5..ni mesti aku matikan jam sambil pejam mata nih....sayangnya tak dapat makan spagetthi bolognese yang aku masak malam tadi untuk sahur...jadi simpan untuk berbuka nanti....wallah, mesti sedap dapat berbuka best2..semalam aku berbuka satu tumbler air soya + 3 kiub kecil murtabak...malam aku tak makan pe2 pasal dah full sangat perut ni...

Sambung cerita tadi, selalunya kalau bangun time gini adalah awal bagi aku coz semua bahan2 untuk masak aku dah siapkan malamnya..tapi disebabkan aku kena sidai kain hari, so lambat la kiranya...nasib baik puteri jannah tido tak sedarkan diri dengan papa...aman mama nak buat keje...seperti yang dijanjikan pagi ni aku masakkan nasi goreng beriani buat papa...papa dah test pagi tadi...resultnya"fuuuh hhhh...sedap..."..ekekekeke...(takde ler kembang mana pun, sebab papa ni semua mama masak dia kata sedap..takde yang tak sedap..kalau cakap tak sedap plak nanti mama marah...).Nasib baik bahan2 aku dah siapkan malam tadi ...lega....

Malam semalam, kami anak beranak kuar gi pasar malam sungai penchala...bawa jannah jalan2 sambil beli pekakas rumah dan makanan...aku beli penyidai baju, murtabak, tudung jannah, sayur2...Tudung jannah tu yang kedua aku beli..beli warna pink..sebelum ni dia ada tudung warna hijau....so semalam dia melaram ngan tudung hijaunya..sayang tak dapat amik gambar dia...papa jek yang sempat amik gambar guna hp..erm, shomel sesangatlan anak mama ni....dia pun takdelah nak bukak2 tudung tu..steady jek pasal dia tgk mama pun pakai tudung gak..aku dah mula nak ajarkan dia supaya bertudung...sebenarnya dah lama aku berniat macam tu...lepas ni aku dah tak de belikan baju yang berseluar pendek...beli yang agak2 menutup auratnya bila kuar jenjalan nanti...semoga Allah mempermudahkan niat aku ni...amin....

p/s : hari ni hari ke 8 mama puasa...7 days to go...

Tiada ulasan: