Jumaat, 12 Februari 2010

Success Planning...

Salam...


Yung sejak dua menjak ni macam2 planning kan..nak buat itu dan nak buat ini...kalau dah duduk rumah sendiri nanti macam mana lah yer..mungkin aktiviti memasak jadi berkurang sebab sape lagi nak makan..kalau tak saya dan en papa sahaja....tak best..tak best...


Ari tu ada hati nak wat Tuna Puff...walaupun cara buat dia sangat sempoi....rasanya en papa pun boleh buat nih...saya sangat suka dengan hasil puff saya..macam puff kat kedai jek...ni semua idea dari MYR iaitu penyumbangnya ialah checkmate . Terima kasih yer...Budak-budak kat rumah pun suka..dan saya akan buat lagi untuk sarapan pagi esok sebelum bertolak ke Muar...yahooo..esok balik kampung...

Semalam plak, saya buat roti burger..kali ni menjadi..taklah keras...kali ni lembut jek..thanks kak Hana...roti burger ni ikut resepi kak hana..mintak halal yer...gebu sesangat, sebab guna water roux...saya punyalah buat burger untuk saya paling special...double lagi...tapi tidaklah saya berselera nak makan...so saya akikahkan kat ofismate...sedap kan, korang????


Malam tadi bertungkus lumus menyiapkan project last..iaitu mini bun sosej..ini kali ke 2 saya buat...superb betul resepi ni...saya buat 30 biji..pagi tadi dah settle saya agihkan kepada jiran-jiran dan untuk budak-budak pi sekolah...dan saya buat roti naik atas permintaan kakak ipar...yummmi!!!!!


Dan pagi tadi, mak yung teringin lak nak makan mee hailam..nasib baik ada daging rebus yang saya simpan dalam peti ais..jadi penyediaannya taklah mengambil masa yang lama...malam ni pula untuk bingkasan pulang ke kampung, saya nak buat Kek Pisang dan Choco Mousse Brownies...dam..dam..dum...bunyi mercun...rasa macam nak balik raya puasa plak...


Esok balik kampung....

Esok balik kampung....

Esok balik kampung...

3 ulasan:

PUTUBAMBU berkata...

hebat betul roti2 hasil buatan tangan awak.. nampak sedaaapppppp je..!

happy holiday ye Beattey..
saya pun balik kg gak.. Pantai Remis, Perak

Tanpa Nama berkata...

macam kedai roti lak!!!

Beattey berkata...

putu...

roti2 tu hasil cuba jaya jek..lom puas hati lagi...

dah balik bekerja ke blum nih??


IS..
macam royi kedai ek???hehehehhe...