Khamis, 18 Februari 2010

Esok saya cuti....!!!!!

Salam....

Best kan bunyinyer...tapi yang tak bestnyer esok saya kena buat test air gula kat klinik Tangling...huhuhu...inilah nasib mak buyung yang lebih berat badan..bukan kata dah jadi mak buyung baru obes..sebelum membuyung memang dah obes pun...lom sempat nak capai target, dah membuyung...huhuhu....nak buat macam mana dah rezeki...


Ni nak cerita bab yang best,,apa lagi bab masak-masak la..bukan bab makan2 hokeyyy... sebab saya tak makan sangat apa yang saya masak...saya rasa biasa2 jek..tapi kalau orang lain masak..laju jek masuk mulut..kalau orang puji saya masak sedap pun..saya tetap hanya menjamah saje...ari tu kan ada janji nak buat kek Choco Mousse Brownies...saya telah berjaya membuatnya...dengan bangganya bawak balik kg then tayang kat kak Ngah dan mak...hehehehe...biasalah orang baru nak belajar buat kek pelik2 sikit..mesti lah hati berbunga2 bile dah jadi...thanks untuk penyumbang resepi iaitu kak yani dari MYR..tabik sprriinnngggg!!!!


Malam tu kami anak beranak kendurikan kek tu..hahaha..malam tu, saya yang dah lama mengidam nasi ayam kat Muo tu belanjalah depa semua makan nasi ayam..saya beli 10 bungkus semuanya..dan habis langsai..mak yung boleh makan habis sebungkus yang banyak tu..cayalah...En papa macam tak percaya jek saya makan begitu banyak...so dah terubat mengidam saya tu...


Dan malam tadi saya teringin pulak nak makan vade..ala kuih yang buat dari kacang dhal tu...buat kuih sambil dibantu oleh si tecit..rajin betul dia tolong kat dapur..tolong amikkan besen, amikkan bawang...dah boleh disuruh si kakak ni...sejuk perut mama mengandung..bukan berbakat memasak lagi, berbakat mengemas, menyepah..semua bagi kat dia...hahahaha...


Dan hujung minggu ni banyak gak projek memasak..tapi yang lebih penting kena kemaskan rumah baru untuk masukkan barang2..walaupun lom boleh pindah..tapi kami nak kemas sikit2...nanti bila dah ada elektrik ngan air, terus jek terjah n tak payah kemas2 lagi...

Berjumpa lagi minggu depan...insyaAllah....daaaa...

10 ulasan:

Watierman, rmanbkr berkata...

Wah teruja Akak tengok kek tu.....mesti sedap bangat tu!!

apis585 berkata...

nasi ayam mana paling best?

ibusinga berkata...

pelik kan...
suka masak..
tak suka makan yang sendiri masak...

Beattey berkata...

kak watie,

best gile kek tu kak...simple n sedap...hehehehe...

Fiza,
Nasi ayam kat warong simpang depan kg sabak aur..kat umah aku ler..

IS,
Memang begitu adatnya tukang masak..hikhikhik...

kucingorengemok berkata...

kita suka plak makan apa kita masak, hehe... eh, kita dah beli roti kawan n daging cincang - tapi lom buat *** lagi :)

Beattey berkata...

bagus tul KOG..hah, apa lagi buatlah cepat..pastu kita nak tgk hasilnya..mesti lagi superb dari sifu punye..heheheh...

TopsyTurvy Mum berkata...

Beattey,

menarik betul vade tu..terliur la pulak hehe..

ada resepi tak?

Beattey berkata...

TTM,

ada resepi..nanti kita email ye...

PUTUBAMBU berkata...

uish..sedapnya kek tu..!

Beattey berkata...

Putu..

memang sedap ...cubalah..resepi dia ada kat Myresepi..