Rabu, 3 Februari 2010

Yahoooooo!!!!!............




Yahoooo!!!!

Memang superb mini sausage bun saya pagi nih..tak sia-sia saya bangun seawal 4 pagi..sebenarnya dah terbangun awal daripada tu..saya bangun pukul 2.30 pagi..berwudhu dan solat...tapi tak boleh nak tido jugak...bukak astro channel Zee tengok citer Hindustan sampai pukul 3.30 pagi (kalau mengaji lagi bagus..apa daaa...) dan saya pun terlelap selama 30 minit...tepat pukul 4 pagi saya pun memulakan misi untuk bikin roti...nasib baik semua barang2 saya dah keluarkan masa bangun kul 2.30 pagi tadi, so tinggal nak campak2kan bahan dalam mixer jek...oh ye..untuk pengetahuan korang semua, kini saya dah tak kuasa nak menguli, saya gunakan khidmat mixer kesayangan saya untuk menguli..jimat masa saya..sementara dia menguli, saya boleh sediakan bahan-bahan untuk masak lauk en papa pulak...

Resepi mini sausage bun ini saya dapatkan dari MYR dan terima kasih saya ucapkan pada Yani sebab sudi berkongsi resepi yang hebat ini....memang saya sangat berpuas hati dengan hasilnya...mula2 tu ingatkan tak jadi roti ni sebab doh dia lembik sangat..sebab saya pandai2 ubah resepi...tak sangka pula menjadi...En Papa agak gerun jugak tengok saya membentuk roti ni..dia kata macam tak jadi jek ma...tapi saya tak pedulikan kata2 en papa...lom masuk oven, maka lom tahulah hasilnya...tengok saje tekstur roti saya...uuuiiissshhhhh gebu n lembut maaaaa.....

Esok leh meroti lagi kan????

9 ulasan:

Watierman, rmanbkr berkata...

Berhantu ooo penyakit meroti ni...bila jadi...macam tak mau makan nasi dah oo~!
Cute betoi roti mu itu!!

Nieza Ishak berkata...

uwaaaaaaaaaaaa


bila nak rasa roti gebusssssssss ni....

Nieza Ishak berkata...

uwaaaaaaaaaaaa


bila nak rasa roti gebusssssssss ni....

mummyseri berkata...

yelahhh..superb la bun sosej nih..kalo uma dkt nak aje kite xchange roti ni tau..

Beattey berkata...

kak watierman;

tu lah kalau dah kena penyakit ni susah nak benti melainkan bile tak jadi..huhuhu..masa tu nak hempas oven pun ada..jd hijau muke kita..ahaks...

Nieza,
Nanti bile rumah dah siap kita jemput rasa...hehehehe...

mummy;
mmg superb mummy..dapat buat 16 ketui utk satu adunan...kalau dekat jgn kata exchange, jemput datang makan kat umah sekali tau...

PUTUBAMBU berkata...

boleh bukak kedai bakery ni beattey..
rajin dan minat sungguh awak pada roti2 ni ye...

Beattey berkata...

Putu..

memang saya berminat sangat wat roti2 ni..tapi lom tahap pro lagi la...bile la agaknya???.....

geraugebang berkata...

Sajer tau...nanti bila kita dah dapat Oven...Uwwwwaaa belum dapat lagi...tak sempat nak keluar beli. Sempat beli pencuci baju Top jeer.

Beattey berkata...

kak gerau;

tu la ada dengar orang tu nak dpt oven baru..tapi kak nanti kalau kita dah pindah susahlah sikit nak meroti sebab oven tak dak..nak kena kumpul duit sikit2..nak beli oven macam mak mertua kita punya nih...