Selasa, 29 September 2009

Berbuka apa????


Salam..

Hari ni bermula la puasa 6 (isyaAllah)....jangan jeles kalau aku cuti puasa cume sehari..hahahahah...dah lama aku mengidam nak makan nasi ayam..hari ni baru dapat masak..tu pun nasib baik papa request nak makan nasi ayam untuk lunch..so pagi2 lagi dah bertukang kat dapur..kali ni aku masak nasi ayam special punye..bukan nasi ayam yang aku biasa buat...resepi ni dah lama aku simpan, tapi baru ni la nak buat...Nasi Ayam Ipoh namanya...hahahha..tapi aku tak tau lagi sedap ke tak, tunggu ler berbuka nanti...aku dah simpan siap2 masuk dalam peti sejuk....balik nanti panaskan je la...tak koser nak masak balik keje...papa dah start balik diet...dah tak nak makan malam..jadi mama ada lebih masa nak mengemas...

Nasi Ayam Ipoh ni, dari pemerhatian aku la..macam Chiken Rice Shop punyer nasi ayam ..cuma yang membezakannya ngan nasi ayam style aku adalah masakannyer yang guna sengkuang, batang daun bawang (sekali ngan bawangnyer tu) dan minyak bijan....wangi tul...tak sabar nak rasa berbuka nanti..tunggu review dari papa pukul 12.30 nanti...kalau papa kata sedap, sedap la tu....mau kombang idung den....

tunggu review sat g..

terima kasih pada yang empunya resepi...

apa pendapat korang????

sedap ke tak???






2 ulasan:

Unknown berkata...

nampak mcm sedap.pekena lg sedpa pe...hehe...pcite diet kak beatty ni???

Beattey berkata...

heheheh..mmg sedap..diet tetap diteruskan...tapi berat menten jek la...nak kena lebih usaha ni....