Rabu, 30 September 2009

Apa jadi ngan diet????


Salam....

Erm....post ni adalah menjawab pertanyaan adik mia-ina...heheheheh...akak tetap menten diet dekkk..walaupun kantoi 3 hari masa raya hari tu..kira dah puas melantak la..alhamdulillah berat masih kekal 75kg....itu timbang malam semalam..sebelum berbuka lak tu....hahahha....tapikan, semua baju keje den dah tak boleh pakai lagi..sebab dah nampak macam baju pinjam la plak..besar mak aiii....tu yang nak kena beli baru..tapi tak banyak la nak beli sebab belum dapat berat idaman...60kg..masih jauh lagi perjalan..mau makan masa 4-5 bulan lagi tu...itu pun kalau sempat....

Yang masih aku tak dapat nak buat ialah workout..alahai, bile la aku dapat buat yer..mana sempat nak buat...jannah sekarang ni pantang tengok mama, asyik nak berdukung jek...nak menempek...pastu mana nak mengemas lagi, memasak lagi..tengoklah hari sabtu ni, kalau papa nak bawak mama pi taman rekreasi kat TTDI, bolehla nak jogging2....itu pun kalau dia nak....erm, selebihnya aku exercise wat keje umah jek la nampaknyer....(TBL DVD n JM pun aku tak buat2 lagi...beli jek pastu peruk wat pekasam)

Sekarang ni mmg tak amik apa2 supplement ..diet sendiri2 jek..control makan...salah satu sebabnya nak simpan budget untuk tahun depan punya projek...dan sebab kedua, papa kata takyah nak pulun diet sgt2 sebab tahun depan kan mama nak kena gemuk balik..jadi takyah la nak beli supplement or ubat2 diet nih..buang duit jek....alahai, tapi aku akan pastikan kalau la ader rezeki dapat anak tahun depan, masa mengandung tu aku jaga makan...tak nak jadi macam dulu2...payah nak turunkan ke berat asal..makan tahun jugak la...

Apa-apapun..aku memang tak tahu penat berdiet...huhuhuhu....happy diet k...

Jangan diet sampai badan macam papan udah leee...



4 ulasan:

Mia-Ina berkata...

haha...suami dh niat nk dpt anak g tue..follow je...tp makan kuantiti sedikit kak..chaiyo

blogresipi berkata...

Alahai Beatty, sungguh sungguh dia diet ek. Kagum kite. Bab2 disiplin diet nie memang la payah. asik kantoi jer.nak exercise lagi la... hehe. Plan nk dpt baby ye tahun depan... hopefully semua berjalan sprt dirancang :)

beattey berkata...

mia-ina : itu ler mia..badan baru nak kuncup sikit dah nak kembang balik..kena jaga makan gak masa pregnant...

blodresepi : hehehehe..mmg sungguh2 dari zaman bujang sampai la ni...kantoi pun kantoi gak..maklumlah kita ni jenis suke masak n suke makan...doakan ye semoga semua plan berjalan lancar...

ibusinga berkata...

banyak turun berat beattey ya ..
dari 110 kg tu..
keep it up..
:)