Rabu, 16 September 2009

Penantian Satu Penyiksaan....

Salam....

Lama gile rasanyer masa berlalu....nak menantikan hari Jumaat yang mulia...sebab aku balik kg ari jumaat nih...rindu sangat kat mak n aba
h serta saudara mara kat kg....cadangnya nak bertolak dari Kl dalam jam 5 pagi..lepas sahur...

Sebenarnya lagi tak tahan nak balik sebab mak aku tak sihat sangat...sian kat mak aku...dia kena sakit pinggang..malam tadi kak ngah hantar pi Hospital Pakar Sultanah Fatimah, Muar...wat xray..Dr kata mak aku kena osteoporosis...reput tulang la senang citer...kalau aku bujang, dah lama aku cabut balik kg...ni da
h ada anak n laki...susah sikit la nak balik...tapi mak dah ok semalam...Dr bekalkan ubat tahan sakit....walaupun begitu, aku tetap tak sedap hati....setiap kali aku teringatkan mak, mesti nangis punya...mak aku adalah sahabat, kawan, teman, ibu..walaupun mak aku tu cuma mak tiri...tapi aku rasa lebih dari arwah mak..sebab sejak kecik lagi dia curahkan sepenuh kasih sayang tanpa berbelah bagi terhadap aku dan adik beradik yang lain...tak sanggup aku kehilangan dia....aku selalu doakan kesejahteraan mak...pada aku mak la semulia2 manusia..tak pernah sekalipun melawan cakap abah...taat sungguh mak pada abah...mak aku ni tak pernah berkumpul ramai2 dengan 'ahli menyuarat tingkap'..sebab mak aku kata tak elok campur orang kuat mengumpat....aduhai....banyak lagi yang aku perlu contohi mak....mak memang idola aku....


sekarang badan mak tak macam ni..dah susut....sebab mak ada kencing manis n darah tinggi....


Mak, sabar yer menanti kepulangan baiton...anak mak ni....banyak kuih n kek kegemaran mak yang orang nak bawak balik...jangan lupa makan ubat tau....jaga diri k....sob...sob...sob.....

2 ulasan:

ibusinga berkata...

hopefully everything olrite...
kita jumpa kat Muor yek...time raya nanti

Beattey berkata...

bole ibu..
apa salahnyer..
dah sekampung gamaknyer...