Selasa, 26 Mei 2009

Kenapa?????




Salam...

Semalam...betul2 menguji kesabaran aku...rasanya entah dapat pahala puasa semalam ke tak, hanya Allah yang lebih mengetahui..memang aku sakit hati tul...dalam keadaan memerlukan duit ni ada jek benda nak jadik...semalam aku ngan mas pegi la RHB bank kat Ampang Point...tujuan yang utama sekali ialah nak membayar loan ASB aku...erm, duit gaji lak masuk dalam akaun Bank Islam..jadi dah ada MEPS tu, aku gunalah kad atm Bank Isalam nak kuarkan kat ATM RHB...kononnya nak kuarkan RM1,000.00..sekali mesin tu kata "transection is rejected"..masa tu aku dah bengang ..lagi mem"bengang"kan dan mem"bengong"kan aku, setelah aku check balik balance..rupanya mesin hangpeh tuh dah deduct duit aku..aiiisssyyyeeeeehhhh men...nape la ko wahai mesin, tak kesian ke kat aku yang tengah "sengkek" nih....

Dengan berwajah murungnya, aku pun naik la atas jumpa kerani bank dan tanya apa ke he' nya mesin ATM lu ni beb...pastu dia kata nak bank statement plak..sudah..nampak gayanya aku kena g la Bank Islam UIA..memang dah takde rezeki...aku ngan mas bergegaslah naik kete kelisa yang comei tu g UIA...sampai kat bank, dah mintak statement baru la dia bukak citer yang boleh wat report kat situ jek...satu lagi kejadian hangpeh...bengang tak bengang la aku kat situ..dah la charge aku RM 5...terbang lagi duit...aduhai..memang Allah nak menguji aku yang sedang berpuasa...semalam memang aku bersabar je la...dalam kereta aku cuba tenangkan diri aku..Alhamdulillah aku dapat menenangkan hati aku...

Menurut peon kat bank tu aku akan dapat balik duit aku dalam 14 hari bekerja...suke hati ko le labu...aku malas nak fikir..so buat haz..ku tak dapat bayar duit kutu CD (cloth diapers) dengan jayanya pasal duit ku sangkut...nasib baik ku suke amik last kalau main kutu...kalau tak mesti depa bising kan?..tapi haz ni memang la peniaga yang baik..so kawan-kawan kalau nak beli CD ku cadangkan beli ngan puan haza dan puan nieza..sebab depa sungguh baek hati sekali...semoga Allah memberikan sesuatu yang baik buat 2 orang ibu itu....

Hari ni plak aku belajar bagaimana untuk memulakan hari dengan ceria;

" Bertambah luas akal, bertambah luaslah hidup, bertambah datanglah bahagia. Bertambah sempit akal, bertambah sempit la hidup, bertambah datanglah celaka" - Dr HM Tuah Iskandar Al-Haj

renung2kan dan selamat beramal...........


Tiada ulasan: