Selasa, 5 Mei 2009

Makanan Yang Membanyakkan Susu

1. Adik-beradik ikang sardin
2. Carrot susu
3. Buah kurma
4. Buah pisang
5. Air madu
6. Air longan @ mata kucing
7. Rasberry cheese kek
8. Air Soya
9. Tauhu goreng & tempe goreng
10. Roti celet planta
11. Air milo + oat
12. Air 100 plus
13. Lobak putih
14. Tuna sandwish
15. Bayam tumis air
16. Ikan tenggiri masak tauchu
17. Daun kucai
18. Sayur Sawi
19. Kentang rebus
20. Kuah kacang ( makan dgn satay)
21. Sayuran kekacang yang dikukus atau masak
22. Ulam pegaga
23. Tempoyak & durian ( pekatkan susu)
24. Minuman tambahan Al-Syaffi (kurma + kismiss)
25. Sambal kering ikan bilis + tempe
26. Sup petola

Kredit to : Kak Nieza

Sebenarnya ni semua list makanan yang boleh membanyakkan susu badan...cuma ada yang sesuai untuk sesetengah orang ada yang tak..contohnya aku la..kalau setakat lobak putih tu..masa berpantang dulu berbakul2 mak aku masak buat sup...namun tak jugak membantu aku untuk banyakkan susu...tapi yang lain-lain dalam senarai tu aku baru nak try..moga-moga dapat membanyakkan susu aku...tengah excited sangat nak EBF..so aku kena berusaha bersungguh-sungguh ni...


Tiada ulasan: