Selasa, 5 Mei 2009

Yeeeehhaaaahh....84 now...

Salam...kalau korang baca tajuk tu..mesti tersengeh-sengeh..iyelah...bagi korang berat aku tu masih dalam angka yang besar..tapi aku suke bagai nak gile...sebab apa aku suke..sebab bulan lepas aku keputusan stok HL dan aku ingat berat aku takkan turun bulan ni disebabkan banyak aktiviti makan-makan2 dan berlibur2...tapi tak sangka plak turun jugak berat aku sebanyak 1.8 kg giteewwww....bagi aku satu pencapaian yang baik la...lagipun aku still makan apa yang aku teringin nak makan tapi dalam kuantiti yang sedikit...takde la rasa pressure sangat...ditambah dengan aku berjalan kaki setiap hari ke tempat keje....

Lagipun sekarang ni aku dah mula nak EBF jannah....banyak yang aku baca dan aku dengar pengalaman dari kawan-kawan aku yang kalau kita BF baby sepenuhnya..ia akan membantu kita mengurangkan berat badan...so aku akan cuba cara ini..dan jika ia berkesan..alhamdulillah....

Bulan ni aku akan cuba hadkan makan makanan yang bergoreng dan manis-manis...aku ada la buat plan diet aku..tapi tak sempat nak post..nantila k kalau aku ada masa...selalunya plan aku dalam otak jek..aku plan masa aku jalan kaki dari tren ke ofis or dari ofis ke tren...macam2 yang aku angan2kan...

Semalam aku beli breast pump (battery operated) jenama Tollyjoy..besh giler..semalam total hasil tenusu yang dapat aku kumpulkan adalah sebanyak 4 oz, memanglah tak banyak tapi aku bersyukur sangat2...so hari ni aku nak tengok berapa banyak hasil perahan yang aku dapat (macam lembu plak...hehehehehe)...semuanya untuk anakku yang tersayang...mama sanggup buat apa saja untuk jannah dapat minum susu mama sepenuhnya..walaupun satu ketika aku pernah giveup..tapi ramai yang sudi membantu dan memberikan aku semangat...sepanjang aku berjuang untuk mengumpulkan stok..dalam peti ais dah ada 4 botol stok..walaupun sikit..tapi aku percaya..aku dapat menjayakan EBF..doakan ye....


Tiada ulasan: