Rabu, 9 Disember 2009

Success!!! Success!!! Success!!!


Alahai....

Bestnyer...karipap pusing saya sungguh menjadi...sangat-sangat gebu dan rangup...ramai yang bagi feedback..sungguh sedap...kembang lah tu!!!!!hehehhee..taklah kembang dan bangga mana pun tapi kiranya projek saya dah berjaya la...walaupun semua ni membuatkan saya kelam kabut pagi-pagi buta...

Saya kunci jam untuk bangun pukul 4.00 pagi..sebab malam tadi saya dah siapkan inti karipap dan bahan-bahan nak buat nasi tomato special untuk papa...tapi bunyi jam itu telah masuk ke dalam mimpi saya sampai saya terlewat bangun...saya bangun pukul 4.42 pagi..bingkas saya bangun..sebab banyak list keje yang perlu disiapkan...jadi sementara menguli tepung dan buat keje-keje lain, saya menunggu azan untuk solat subuh dahulu baru goreng karipap saya nan sedap itu..ahaksss...antara list keje saya di pagi hari sehingga jam 7.15 pagi...

1) Buat karipap
2) masak nasi tomato
3) Ayam masak merah
4) Buat makanan untuk bekal Jannah
5) Air teh panas (bekal papa ke tempat kerje)
6) Sediakan bekal makan papa (bungkus2 apa yang patut)
7) Buat air panas sarapan papa
8) Roti bakar untuk sarapan jannah
9) Basuh semua botol jannah
10) mandikan jannah
11) Siapkan jannah dan kemas bilik
12) Jemur kain
13) Kemas dapur
14) Mama bersiap untuk pergi keje

Itu jek la list kejenye..macam rutin biasa..tapi banyak guna masa pasal nak gelek tepung dan nak gulung doh..prosesnye memang lah panjang...Resepi karipap pusing ni saya dah ubah sedikit, tapi hasilnya lagi marbeles...macam rasa curry puff kat kedai bakery...hehehe..rahsianya gantikan suku daripada marjerin dengan crisco/spry...sure gebu dan rangup...lapis2 dia pun jadi cantik jek....

Dan berita baik...karipap ni dah ada yang nak tempah...ada nak 50 biji, ada yang nak 30 biji...nanti saya fikirkan sama ada nak mulakan bisnes karipap pusing ini atau tidak....






9 ulasan:

apis585 berkata...

mmg supermom btol laa nko nis..aku nak bgn kol 6 pun liat hehhehe...

Beattey berkata...

huhuhu..dah biasa..sebab selalu kena kejut ngan jannah time tu...mintak susu...huhuhu...

PUTUBAMBU berkata...

rajinnya hang beattey..
mabuk2 pun larat lagi ye...

Beattey berkata...

bukan masalah rajin putu...

tapi masalah suke main masak2..kecik2 dulu tak puas..wakakakaka..

mabuk tu tetap mabuk...

noradzlina.kamdani berkata...

beatty, kite rs awk preg baby girl kot..awk asyik msk2 jek ble kite bc entry blog ni...

geraugebang berkata...

Hebat tu.

Beattey berkata...

lin : agaknya la...baby girl pun ok..baby boy pu ok..janji sihat...mmg jauh beza blog kita..kagum ngan diet awak...

kak gerau : tak mana hebatnya..akak lagi hebat....saje simpan skill tu...

mummyseri berkata...

wahh tahniah da pandai ekk..org johor ke ?

Beattey berkata...

mummy seri, kita orang muo...