Selasa, 29 Disember 2009

Cerita Ceriti Balik Kampung....

gambar : http://kawat.blogspot.com

Yeahhhh....
Saya sangat happy sebab dah berjumpa dengan orang tersayang...
Apa yang saya nak makan, boleh dikatakan semua dapat...
Nasi lemak, sambal sotong kering, mee siput, aiskrim durian, mee siam, soto, mee rebus...
tapi semuanya tidak kekal lama di dalam perut....
ianya keluar semua seperti mencurahkan air ke daun keladi..motif????
saya sangat tidak sihat di kampung..
mabuk2 adalah berlarutan sehingga hari isnin...
MC adalah jalan terbaik...

Dan yang paling terkilan...
saya tak dapat nak makan nasi minyak...(takde orang kawin dah)
nak mintak mak buatkan tak sampai hati...
nantilah, saya balik kg lagi mintak tolong pakcik saya (tukang masak nasi orang kawin)..
masakkan untuk saya jek....
berbaloikah????

Sangat jem di lebuh raya...
terpaksa keluar exit senawang..
mencari LEKAS...
tepon Ibu Singa, rupenye dia pun tak pernah lalu ikut situ...
katanya, info dari kawan...
mencari lekas sehingga 1 jam...
mencari jalan ke Mantin...
jalan ke mantin jugak jem...
jem disebabkan orang2 tersebut pandai macam saya dengan en papa...
nak lari beramai2..
dari muo pukul 3.30 dan sampai Sg Penchala tepat pukul 9 malam...
puaslah saya hiburkan papa dengan menyanyi macam radio rosak, takut dia boring...
puaslah saya buat mini taman permainan di tempat duduk hadapan untuk jannah...

kesian si budak kecik tu...
mukanya digigit nyamuk semasa berada di kampung...
dan hasilnya, saya dimarahi oleh bapak mertua saya...
sebab saya tak berjaga malam menghalau nyamuk sehingga menyebabkan muka anak saya jadi begitu..adakah kudrat saya untuk menghalau semua nyamuk yang datang menghinggap???
telinga saya tebal semalam...dilimpahi dengan pertanyaan2 pandai...
adakah korang tau dimana boleh saya dapatkan kelambu??
zaman sekarang ada lagi ke yang guna kelambu???

moral of the story..
marahkan nyamuk habis kelambu dibakar!!!!!!!!!!



5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hehehehe....
kesiannya...
berasap dalam kereta.semua nak escape ke LEKAS..kita tak pernah lagi.(sbb dah kena warning selalu..pkl 12 noon kena keluar daerah muar..)
kelambu... err... kat IKEA ada..kelambu omputeh..

Beattey berkata...

mmg berasap dalam kete....
abang long kita lagi plak suruh exit pedas linggi..punyalah jauh,,,
tak nak kelambu omputeh,nak kelambu yang macam zaman kecik2 dulu...

Nieza Ishak berkata...

alaaaa ... kena gigit nyamuk sbb darah si jannah manissss ...

jgn terasa sgt beat .. masuk telinga kanan kuar telinga kiri jerk.

tangan suffiya & zulaikha habis berparut2 sbb kena gigit semut kat dapur ... kalo nak elakkan semut boleh pakai kelambu tak ???? hahahaha

lamanyaaa tak makan mee sanggul tueee ...

mummyseri berkata...

ala cian nyer tp kite paham ctuac sbb penah rasainya..
aah kg tengah je..awak kt mana ek?
kite link awak yek..

Beattey berkata...

nieza..

itu ler pasal...tapi redhokan aje...hikhik..awat semut tu nakai sangat,,,

muumy..
thanks sebab memahami...saya kat kg sabak aur dekat ngan jambatan ke-2..