Khamis, 24 Disember 2009

Esok..hari yang indah,,,,

gambar : asmawati.com


bukan kerana krismas tau!!!
tapi sebab saya nak balik kg..
teramat rindu dengan mak n abah...
nak baring2 n golek2 kat riba mak....
nak gak golek2 kacau abah tido...
macam aku ni anak dara lagi gamaknya buat camtu...
padahal saya dah jadi mak orang...
tapi mak ngan abah tetap layan saya sama sahaja...
takde beza dari sebelum kawin sampai la dah kawin...
masa pantang pun saya masih tido ngan mak dan abah....
bile Jannah menangis, depa pun sama gak bangun...
tinggal masa en papa ada jek takleh nak tido ngan depa...
saya suke tido kat sebelah mak...
suke tengok dia berdengkor ala-ala ikan paus..pus...pussss....
hikhikhik....pastu main tarik2 bantal dia....
bile dia terperanjat,kusut masai rambut dia...
tapi tu dulu....sekarang jarang dapat tido menyelit bawah ketiak mak lagi...

Malam ni macam-macam saya nak buat...
pagi tadi saya dah siapkan karipap pusing frozen...sesambil wat jual...
sambil2 jugak wat buah tangan kat kg....
malam ni saya nak buat murtabak singapore....(frozen jugak)...
dan yang terakhir saya nak buat kek marble kesukaan mak...
mak kalau dapat makan kek ni..saya pun dia tak pandang....
sebenarnya banyak lagi yang saya nak buat...
tapi, nanti orang kata saya macam nak pegi berperang plak..
padahal nak balik kg jek...

Saya tak sabar nak balik..
nak makan masakan mak....
saya rindu masakan mak saya..
dan sebagai balasan, saya dah mintak dia buatkan sambal sotong kering...
dan adalah saya amat teringin...
nak makan bihun atau mee goreng mak....
alahai sedapnya..walaupun takde letak banyak rencah pun...
dan saya teringin nak makan nasik minyak...
so nasib baik saya balik time orang sibuk kawin...
bulan ni kan bulan mengawan...ekekekekek...
saya nak ikut mak saya pergi "panggil"
saya nak makan puas2..sebab saya mengidam nak makan nasi minyak...
jadi sesiapa yang kawin esok atau lusa kat area muo...
tolonglah jemput saya sekali...
area lain takpelah..sebab saya teringin nasik minyak kat muo jek..
kat tempat lain, maaflah, tak kena ngan selera mak buyung nih....
saya akan serang rumah2 yang ada keje kawin (yang jemput la)
haram pegi yang tak jemput...huhuhuhu..

Esok pagi saya nak bertolak awal...
en papa dah janji nak gerak lepas subuh...
kalau dia mungkir janji esok...
tahulah macam mana gayanya saya mogok...(ugutan nihhhh)...

Selamat Bercuti Semua.....


9 ulasan:

ibusinga berkata...

pesan kat en papa..
drive carefully..
try ikut exit jasin/merlimau
lalu AMJ..
selamat balik kampung!!!

apis585 berkata...

hopefully esok kita x berpesta jem di jalan raya :P

LOVE2COOK berkata...

Wow, so touched with Ur feelings! Happy balik kampung kak!!! Regards to Ur parents! :) Take care always!

noradzlina.kamdani berkata...

wa..syok gak jd mak buyung kn? nk mkn sebut jek..nk blk kg ..pun camtu gak...jeles..tp bkn jeles pasal away jd mak buyung tau...kilang kita dh stop..malas nk jadi mak buyung lagi...

Tanpa Nama berkata...

[url=http://vonmertoes.net/][img]http://vonmertoes.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]download acdsee, [url=http://vonmertoes.net/]buy dreamweaver cs[/url]
[url=http://hopresovees.net/][/url] best office software adobe photoshop cs4 serial number free
nik software discount [url=http://bariossetos.net/]download adobe acrobat reader 9[/url] Full Version Retail Price
[url=http://hopresovees.net/]adobe acrobat pro 9 australia[/url] open source academic software
[url=http://vonmertoes.net/]kaspersky virus protector[/url] buy front page software
cheap software for sale [url=http://hopresovees.net/]microsoft software[/b]

blogresipi.com berkata...

seronoknye nk balik tarik tarik bantal mak. hehehe.. selamat bercuti.. :)

Beattey berkata...

IS : lagi dekat ek kalau ikut AMG thru exit tu berbanding exit tangkak ek???

fiza : bukan jem masa pegi...balik jem sakan...mabuk aku ngan jem petang ahad..cari LEKAS punyalah payah....

love : heeeh...TQ yer sis...

lin : biasalah, mak buyungkan orang kurang upaya..so diberi perhatian yang lebih la..kilang ko dah tutup ke??pasai pa???

ijan : seronok beronok-ronok....

mummyseri berkata...

bestnye balek muwo..ala kangen sgt plak kt mak kat kg tengah tu..
kalo dkt mmg nk balek slalu je rasenye..

Beattey berkata...

mummy...


dok kat kg tengah ke???

heheheh..dekat jek ngan kita...