Rabu, 13 Januari 2010

Andai Dapat Ku Undurkan Masa......


Gambo ni kecik bebeno...
bile terjumpa gambar ni kat facebook dan nama saya di'tag'..
tiba2 kenangan semasa berada di USM muncul kembali...
Saya adalah pelajar yang paling comel dalam kelas...
dan semua orang tau yang kita ada puak masing2...
walaupun berpuak2 tapi kalau kena satu group kitaorang tetap leh 'kawtim'..
masa ni partner saya Alia, nieza partnernya shida, man+roi, jaie+somboi, kuchai rasa saya masuk semua puak...sebab dia ketua kelas...kak miah+rohaya+jumiati...
nama2 yang saya tak sebut jangan marah pulak..sebab puak kita ni ramai....
puak tu adalah partner yang lebih senang untuk berbincang dan buat keje..mungkin terjadinya puak tu sebab dah jumpa waktu matriks, sebab satu bilik, atau satu rumah sewa...dan macam2 sebab lagi...kira chemistry kuat la kan...

Saya sampai sekarang masih berhubung rapat dengan partner saya..partner saya ni tak boleh saya lupakan sampai bila2..banyak kenangan saya dengan dia..kalau nak cerita kat sini memanglah tak larat saya nak tuliskan..yang penting dia teman semeja dan sebantal...kami pernah sama2 jadi pelarian dan pernah dicop macam arab badwi masa tahun kedua semata2 nak duduk kat dalam asrama...squatting jangan cakap la..banyak bilik yang kitaorang singgah tumpang tido, tumpang makan, tumpang rehat dan tumpang mandi la...masuk tahun ketiga kami akur yang kami tidak betah lagi duduk kat dalam asrama..dah takde tempat untuk senior yang tak aktif macam kami...jadi kami menyewa satu rumah...

Alia adalah partner yang paling boleh kawtim ngan saya..kitaorang memang hantu makan...masa ni kitaorang berlumba2 naikkan berat badan..kalau tak, masakan berat badan saya naik 40kg semenjak belajar di USM...itu sebab saya dan dia adalah comel...tapi saya tinggi sikitla...hehehehe...kitaorang pernah accident masa dalam perjalanan untuk buat kajiselidik kat daerah kulim...itu semua kenangan dengan motor YAMAHA sport..tapi saya dah tak ingat no platnyer...motor tu kitaorang beli sama2 kat kedai cina area gelugor kat taman Tun Saadon...pinjam duit dia sementara saya nak dapat bayaran dari MARA...banyak jasa motor tu...membawa kami berdua yang beratnya 190kg ke sana ke mari...

Bila sambung buat master, saya dah tak mampu nak bayar duit pengajian sebab masa tu abah saya sakit kuat...abah pun tak dapat nak bagi saya duit belanja tetiap bulan...saya pernah rasa nak quit jek..tapi Alia tetap dengan baik hatinya memujuk saya untuk meneruskan pengajian dan sebahagian daripada yuran itu saya bayar dengan hasil saya menjual motor tu dan sebahagiannya Alia pinjamkan duit pada saya...sedih masa tu kalau nak diingat2...tapi akhirnya saya dapat menamatkan pengajian saya...

buat kawan2 semua..saya rindu pada kamu semua...kalau jadi reunion pada tahun ni, pastikan jangan buat bulan 7 dan seterusnya kerana pasti saya tak dapat hadir..kalau nak buat pun, buatla dalam bulan 4 ke bulan 5 ke....takut nanti saya terberanak plak kat Penang....




Tiada ulasan: