Rabu, 13 Januari 2010

Apa menu lunch "Yung".....


Menu lunch "yung" (IS yang bagi nama) hari adalah sangat simple...
padahal masakkan untuk En Papa punyalah hebat (siakap 3 rasa lagik)...
tapi ini jek yang boleh diterima dek tekak...
Ikan bawal putih goreng+nasi putih+kicap+ cili potong....
inilah menu yang paling voogie the vast tau...
paling sedap di tekak...


teringat masa kecik2 dulu....
masa balik sekolah abah akan bawakkan bekal untuk makan tengahari...
sebab gap masa untuk ke sekolah agama sangat pendek...
tak suke mak bekalkan yang berkuah2 ni...
selalu pesan ngan mak bawakkan bekal macam ni jek...
mesti abah saya kata saya ni anak yang paling jimat belanja...
makan ikan goreng ngan kicap jek....
makan kat simen bawah sekolah...
sebab sekolah agama kita masa tu sekolah lama...lantai papan jek..tangga batu...
jadi port makan kitaorang kat tepi2 simen tu jek la...
tu le tempat makan, tu ler tempat salin baju..tu ler tempat lepak..

tapi sekarang ni sekolah tu dah dibina baru...
dah takde bangunan zaman perang jepun tu lagi...
dah takde la dengar bunyi2 papan bile budak2 masuk kelas...
kelas tu panjang...macam dewan, tapi bile kelas biasa dipisahkan ngan pintu penghadang..
boleh mengendap kelas sebelah lagi...

teringat masa darjah tiga..
belajar bab ibadat...
bile tang tiba bab puasa, ustazah saadiah cakap muntah kalau sengaja, batal puasa...
tetiba saya angkat tangan "kalau kentut batal puasa tak ustazah???"
ustazah saya cakap "mana batal, kalau macam tu kembung la perut nak tahan kentut..."
semua orang tengok muka saya...pastu gelakkan saya....
hahahahahahah.....

apa halnye asyik teringat jek nih...???

maksudnya ingatan saya masih kuat!!!!!



7 ulasan:

kucingorengemok berkata...

ustazah kita nama cikgu tik :)

PUTUBAMBU berkata...

selera makan dah ok sikit ke?

sian awak..
kita dulu pun cenggitu le.. utk ke semua anak..
dah 4 bulan baru ok..

Beattey berkata...

KOG : Cikgu tik..macam selalu dengor jek..

Putu : lom ok lagi...tak larat nak muntah...anak yang first 6 bulan..mintak2 yang ni kejap jek..

apis585 berkata...

mmg kuat btol ingatan nko. aku plg igt pun ustazah siti rohani, sbb ade bau2 bacang...

nostalgia nya skolah kayu tu..plg xtahan kalau kelas tgh2, nak balik kene passed by kelas2 lain baru jumpe pintu keluor hahahaha...

Beattey berkata...

fiza...

ko ingat kat cikgu siti rohani ek..aku pun ingat dia..cikgu aliah, cikgu naemah, cikgu fauziah, cikgu habsah...

nak lalu kelas lain ek..ke malu ada pakwe tengok kat kelas yang ko passed by tu...hikhikhik...

Tanpa Nama berkata...

hahaha...
kita salin baju dalam kereta je tau b4 gi sekolah ugama dari sekolah kebangsaan..
sebab tak sempat balik rumah..
sian kita...

Beattey berkata...

untung dalam kete..kita kat bawah sekolah jek...lagi la tak kisah kalau orang nak tgk ke...hahahaha...masa tu tak kenai erti malu...