Khamis, 30 Julai 2009

Cerita Ceriti Diet....

hmmm...dah janji tadi kan nak citer pasal diet....hehehehehe...sebenarnya diet berjalan seperti biasa..tapi dah slowly jek..orang kata berdiet leisure2 gitu...huahuahua...sebabnya dah wat kajian atas badan aku ni..kalau kawal makan nasi dan tak makan yang bergoreng sangat serta makan dalam kuantiti yang sedikit....paling koman pun berat akan turun dalam 1 kg la sebulan (orang lain dok pulun turun 1kg seminggu)...kira berbaloi dengan usaha yang tak seberapa tu....rasanya lebih selesa ngan keadaan yang macam ni....tapi ada kalanya agak drastik jugak diet aku bila baju idaman masih sendat lagi..hehehhe....

Tapi..ni cerita terbaru...bayu kebaya yang aku tempah 3 bulan lalu untuk diapakai dipagi raya sudah la muat....n begitu anggun sekali sambil berangan suasana hari raya di kampung halaman ku...(papa, tahun ni kita balik muo hokeyyy..jgn mengada2 nak balik sg penchala cepat2)....gatal2 dok timbang pagi tadi dah 78.8kg..heheheh...turun la jugak kan....tapi makan deng
an nikmatnya...uhhhhh......tapi takde la aku makan sampai tak hengat dunia hokeyyy....

Tapi kan bile la ahkak nak dapat berat idaman macam masa berdiet zaman anak dara...cerita zaman anak dara aku sama sebijon ngan si Zel tu...bile dia cerita pasal diri dia..aku te
ringat lak zaman aku muda2...gaya perchentaan pun sama...ala2 zaman chatting..tapi semua tu dah berlalu....korang nak tengok masa aku mula2 gile berdiet....dasyat seyyyyy.....

masa ni aku dah setahun memulakan diet hardcore..hahahah..semua pil aku bedal..sampai teh orang kampung yang maha hebat bagi orang mencirit pun aku boleh tahan..sampai satu ketika dah tak boleh works on body aku...iyelah..dah tegar dah...masa ni aku dah biasa ngan xenical, duromine..n segala atok nenek min-min la...masa ni aku amik masa turunkan daripada 120kg kepada 65kg....dasyat tak....yang tahu pasal aku diet gile babas ni kak fara la sape lagi....masa ni dah dapat pakai suar jeans bagai....kasut...tak hengat..pakai kasut tinggi saje..sekarang jangan harap la aku nak pakai...lutut sakit wei....pastu aku berat aku dok main2 65kg-70kg.macam tu la....menten selalu....takut papa lari..tapi dia tak kesah pun....sebab masa dia terima aku sebagai aweks dia aku mmg gemuk masa tu...yang bagi dorongan kat aku untuk menurunkan berat badan semuanya papa n abah aku....

Sebab apa aku berdiet gile2..adalah sebab rakan sekerja yang selalu memerli aku...(nie semua gara2 mulut longkang n loji kumbahan ko NORA..kalau tak mmg aku tak kurus2 ler..thanks k...).Nora ni kawan aku masa keje sebagai pelukis key-chain kat Wetex Muar...dikutuknya aku...panas telinga beb...lagi satu lepas jek grade n putus chenta, azam aku nak kuruskan badan..jeles seyyy...orang leh pakai baju lawa2...tapi aku hanya boleh pakai baju saiz 54...n suar yang tak hot....gediksss tol....

pas aku dapat berat 65kg-70kg...aku dok berdiet sakan lagi..kali ni nak wat surprise kat papa sebab masa tu kitaorang janji tk nak jumpa dalam masa 3 bulan sebab masa tu dia kat KL aku kat JB...dalam masa tu la aku pulun diet sampai la dapat berat 59-60kg....papa terperanjat beruk aku leh turun berat sampai macam tu sekali...masa tu aku rasa tak heaven sangat sebab semua makanan aku sekat...mmg merana la.tapi masa tu aku rajin exercise kat Taman Rumpun Bahagia....best tau..dah la dekat ngan umah....

nanti sambung lagi k...nak balik nih.....

ni gambar aku masa berat 59-60kg




4 ulasan:

MeL berkata...

wow wiii! byknye turun dr 120 ke 65!! impressednye! ;)

Pija Madzlan berkata...

Uuu....mesti seksa ek nk sekat nafsu makan...he he...padanlah member saya makan nasik 4-5 sudu je padahal saya hentam sampai 2 senduk tak apa lagik...

Unknown berkata...

hehe....mmg susah kan kak nk diet...tp, td kat kantin ada org tanya mia

x seksa ke asyik dok catu makanan ni

haha..mia gelak je...

nk 1000 daya..x nk 1000 dalih

tul tak kak..hehe

Beattey berkata...

Mel...kadang2 bile fikir balik aku pun tak percaya leh wat camtu.....

siti.....dah 6 tahun rasanya bergelumang dengan arena pendietan ni...setakat makan nasi 2-3 kali setahun dah tak heran dah...nasi plak yang heran kat sy nape tak makan2 dia..hahahahah....

Mia...memang betul tu...hendak seribu daya..tak nak seribu dalih....kalau kita usaha..lambat laun akan berjaya jugak....gagal sekali tak bererti gagal selamanya...