Jumaat, 31 Julai 2009

Cerita Ceriti Diet....Part II


Salam dan selamat pagi.....

nak sambung cerita semalam sebenarnya....dah janji nak tunjukkan gambar masa abis belajar kan...masa ni berat aku 120kg...last masa aku study dulu....buruk pun buruk la..nak bagi semangat sikit kat member2 diet di luar sana...hambek kau....besarnya mak aiiii!!!....masa ni aku pakai baju saiz 54...sekarang ni baju aku ala-ala saiz 40 or 42 la....


masa ni aku memang kuat makan...bayangkan dah makan malam..supper lagi kat kedai mamak..pastu balik hostel hemtam maggie bagai....gaya hidup tak sihat..jangan follow hokey!!!


cerita berdiet masa kat Taman bahagia memang la best...sebab budak2 rumah aku memang la bagi sokongan 100% kat aku supaya berdiet....depa pun ikut diet gak..walaupun badan depa semua dah macam papan...(kak adib, siti cekelak, midah, kak ita, ana, izani, shaza, kak lin)..korang memang best....tiap hari lepas balik keje aku akan berjogging kat taman....pastu hujung minggu lak kalau rajin p aerobik kat bukit serindit....best wo kat situ....sebab yang jadi instructor aerobik tu abang2 polis yang encem2 belaka (cuci mata sekali aku nih)....badan ketul2...mmg la HOT....heheheheh....

masa ni pun muka ala2 dah putih sikit...gambar ni masa aku keje kat melaka dulu...slim nih....60kg saje..sebab apa cakap slim sebab tinggi aku 162cm...k la kan ngan berat...



lepas bertunang ngan papa, aku pun pindah Kl...keje kat tempat sekarang ni....masa ni aku dah tak berdiet sangat...berat aku main2 tang 70-75kg..iyelah...tunang dekat la masa tu..hari2 kuar makan...makan kat warong area kampung baru...yang banyak lauk2 tu...mmg tempat feberet....alahai tempat dating aku mana la best sangat...setakat area kg baru, klcc, taman setiawangsa....itu jek....takleh jauh2 pasal aku risau....dok kuar ngan tunang kan...nanti apa plak orang kata...sebab kat kl ni mmg la ramai sedara mara aku...segala ceruk kl ni mesti diorang ada....so aku kena jaga nama baik keluarga dan maruah diri...iye la beb, jangan conteng arang dimuka family k, itu prinsip aku....

alahai..teringat zaman muda2.....apakah sekarang dah tua...????


Setelah 4 bulan bertunang, kami pun bernikah...majlis kahwin sempoi2 jek...aku tak suka membazir...sebab lepas kawin lagi banyak duit nak pakai...masa kawin berat aku 68-70kg balik...ermmmm..lepas jek sebulan..naik lagi 3 kilo...bulan seterusnya...naik lagi.....smpai la aku disahkan pregnant pada bulan Feb 08, erm..sejak daripada tu berat aku naik tak hengat....last sebelum aku bersalin berat aku 110kg...dalam hati aku kalau dah bersalin berat aku mesti dalam 90kg...tapi sangkaan aku meleset..lepas Jannah kuar jek...berat aku tinggal 105kg...hampeh!!!!....air ketuban+baby+uri+darah..5kg jek...hairan bin ajaib...menyesal tak sudah aku..sebab tak jaga makan masa pregnant...tu ler pasal aku beriye2 betul nak berdiet sekarang ni sebelum anak kedua sebab tak nak jadi macam dulu....


Ini ler mak buyung n pak buyung...sama2 naik...papa pun sekarang ni perut dah muncit...nak kena diet jugak papa nih...


Sekarang ni berat aku dah 78kg....ada banyak lagi nak kena turun...kena berusaha lagi....tapi akulah orang yang tak pernah pencen dalam diet dan tak pernah putus asa...erm, mungkin sebab aku dah bosan gemuk dari kecik sampai la ke tua ni...rasa nikmat kurus ada la dalam 3-4 tahun...pastu gemok balik....tapi takpe, semuanya untuk kebaikan aku jugak....so berakhirlah cerita serba sedikit tentang diet aku....so, kimihaikal..akak dah tunjuk gambar masa muda2 hingga ke tua k....

Sekian...



9 ulasan:

posh76 berkata...

metabolisma dah low...nak turun skilo pun susahkan..huhu

Mia-Ina berkata...

pergh..best nye mengikuti cerita kak bety ni...mia tabik aaa...terkejut tgk gmbr mula...but,org kata kan kak...ble dh kahwin, byk hepi ooo.tue yg mencanak naik..Ramai kwn mia yg mula2 kahwin ni...mia terkejut makan nasi bertambah2...dulu, diet alahai..hope mia bertaubat le even dh kahwin t...

Beattey berkata...

mmg betul tu posh....rasa macam nak lapah2 jek lemak kat perut n tang peha nih....

Tanpa Nama berkata...

cerita akak ni cam citer saya gak lah..bila baca citer akak teringat kat kisah silam saya..saya dulu masa sekolah berat around 100kg...pastu masuk u...tgk kenkawan ada boypren dan melawa..jeles...pastu diet sampai jadi 55kg...lepas kurus tuuu...bersusun org nak berkenalan..heheh.yg syoknya..diorang siap cakap naper tak penah tgk awak pun sblm ni kat fakulti..maser tuuu dah tahun 3..pak sgt mostly lelaki niii memandang ruper..menyampah....pastu bila da keje dan tunang..naik sikit dalam around 65kg..pastu pregnant anak pertama naik lagi around 95 kg...tapi..dalam pantang terus diet dan bersenam..so turun lagi sampai 58kg.pastu pregnant balik anak ke 2...naik lagi 100kg..dan skrg masih berdiet...berat skrg 86kg..cam dah lali dengan diet nii..tp bila dah anak 2 niii berat cam dah susah sikit nak turun berbanding dulu..huhu

Beattey berkata...

mia,

bertaubat la dari sekarang n sampai la dah kawin nanti n beranak pinak...sebab apa 'sejarah mungkin berulang'...hua..hua...hua..

Ko tengok jek la akak dengan kak Zel tu...mmg payah nak turunkan berat even sebulan sekilo....Sabar jek la...

Sebenarnya bukan penyebab seronok setelah berkahwin, tetapi pelbagai suka duka harus dirintangi bersama..ialah kita hidup bersama orang yang tidak pernah serumah dengan kita malah sebilik pun...dan orang itu juga jauh berbeza pemikiran, pendapat, kehendak dan kemahuan....ditambah lagi dengan kehadiran anak2...jadi makan lah menjadi penawar suke dan duka itu....hahahaha...tapi setakat dah 2 tahun berkahwin ni alhamdulillah..bahagia...

Beattey berkata...

Adik...

Lelaki mmg cenggitu, nasib baik hubby akak tu tak memandang rupe..iyelah masa berkenalan thru fon ngan dia berat akak 90kg....

Wah, impressive jugak dengar cerita awak...ni yang kuatkan semangat akak nih...awak dah ada anak 2..akak ni baru nak merancang..tapi nak kena kurus lagi...kalau awak boleh..akak pun mesti boleh gak..tinggalkan jejak yer..so nanti kita leh kongsi2 cerita dik....

Tanpa Nama berkata...

strip clubs dominican republic
nude lesbian porn
bookworm bitch yumi
strip darts girls
the strip comic from 90s


[URL=http://madsextapes.servik.com/index.html]fucking whore[/URL]
[URL=http://madsextapes.servik.com/sitemap.html]get fucking whore[/URL]

[URL=http://madsextapes.servik.com/free-hot-black-chick-pics.html]free hot black chick pics[/URL]
[URL=http://madsextapes.servik.com/big-tits-millie.html]big tits millie[/URL]
[URL=http://madsextapes.servik.com/milf-public-exhibitionists.html]milf public exhibitionists[/URL]
[URL=http://madsextapes.servik.com/brunette-pinups.html]brunette pinups[/URL]
[URL=http://madsextapes.servik.com/please-fuck-my-wife-milf.html]please fuck my wife milf[/URL]
[URL=http://madsextapes.servik.com/jamaican-mature-girls.html]jamaican mature girls[/URL]
[URL=http://madsextapes.servik.com/daphne-rosen-big-tits-at-school.html]daphne rosen big tits at school[/URL]
[URL=http://madsextapes.servik.com/milf-hunter-ruby.html]milf hunter ruby[/URL]
[URL=http://madsextapes.servik.com/mature-english-woman-tube-movies.html]mature english woman tube movies[/URL]
[URL=http://madsextapes.servik.com/woman-dominate-men.html]woman dominate men[/URL]

Tanpa Nama berkata...

[url=http://MirSkidok.ru/kuba/]туры куба[/url]
[url=http://mirskidok.ru/bolgariya/]отдых в болгарии цены[/url]


Компания MirSkidok.ru работает на рынке услуг уже более 10 лет, проложив кардинально новый путь к решению такого немаловажного задания, как организация отдыха. В MirSkidok.ru работает команда специалистов высокого класса, имеющие огромный опыт в сфере отдыха.
Основные принципы работы MirSkidok.ru состоят в индивидуальном подходе, внимательном отношении к любому клиенту, предлагая качественные услуги по самым доступным ценам. Во всех офисах компании общая база предложений, которая постоянно обновляется, соответственно цены во всей сети одинаковые. Чтобы стать покупателем лучшего тура по наиболее выгодной цене, достаточно узнать, где расположен ближайший офис MirSkidok.ru.
В концепцию развития компании входит определённое число поставщиков туристических услуг, чтобы качество и класс обслуживания оставался постоянно на высоком уровне. Мир Скидок является профессиональной сетью туристических агентств, которые специализируется не только на одних «горящих» турах, путевках со скидками и бонусами на ближайшие выходные или праздничные дни, но также и на поездках с ранним бронированием.
Число клиентов компании неумолимо увеличивается с каждым днем. В планах Мира скидок - активно развивать сеть по всей стране, внедрять новые проекты для наиболее комфортабельного отдыха клиентов.

[url=http://MirSkidok.ru/horvatiya/]хорватия туры[/url]
[url=http://mirskidok/kipr/]путевки на кипр цены[/url]

Tanpa Nama berkata...

http://www.maps.google.com/ - [url=http://www.wikipedia.org/]wiki[/url]
mail