Rabu, 29 Julai 2009

Projek hari ni.....

Salam...

Dari semalam lagi aku dah meroyan nak buat kek...mula2nya nak buat kek carot...disebabkan keterujaan aku pada cheese cake, maka aku telah membuat keputusan untuk membuat slice cheese cake yang sungguh gebu itu...resepinya aku amik daripada blog Kak An..dia plak amik daripada blog kak ros...kiranya aku ni generasi cucu la kalau dalam MLM...huahuahua...


ini gambar SCC kak ros..aku punya SCC tengok esok k..


Semalam balik jek keje aku ajak papa gi TESCO Mutiara untuk beli barang2 dapur merangkap beli bahan2 buat kek yang dihajati itu...ingatkan nak buat malam tadi..tapi apakan daya aku terlalu penat sangat sebab masa kat tesco, Jannah buat perangai lak..merengek2...mungkin dia pun letih jugak....jadi, aku membatalkan hasrat tersebut...walaupun begitu masih ada hati lagi tu nak bangun pukul 4 pagi semata2 nak buat kek chis itu..adakah aku kemaruk (????)...entahlah..tapi hajat tu pun tak jadi pasal tido pun dah pukul 2 sebab bz mengemas barang2 dan stok2 barang..kalau korang nak tau aku suka buat stok barang dalam bilik...macam shampoo, kalau murah punya time aku rembat sekali 3 botol..dinamo (5kg) tu pun sama gak...gagah aku beli sampai 4 botol..dah macam kedai runcit bilik aku tu....cerita pasal wat stok barang2 ni..teringat aku ngan kak farah, hausmate aku masa kat JB dulu...dia nih memang suka kumpul stok barang n yang tukang perabihkan aku ler...sebab dia sorang tak larat nak habiskan...tapi beli..mak aih..macam ada anak 10...sebab mengutuk punya pasal..sekarang ni penyakit tu dah berjangkit pada aku..tapi yang bestnyer wat cam ni, time barang2 tu mahal..dah takyah beli lagi la..jimat..jimat....(berbaloi baloi...kata amy search)...tak nak plak aku amik tag KAMDAR...memang berbaloi..alahai same jek la...tapi tetap tak dapat nak saving RM350 sebulan....ermm..bila lah nak tercapai yerk....


ini lah kak fara, hausmate aku....time ni aku kurus heheheh...pasal diet gile2...berat time ni 60kg

Balik rumah nanti, agenda utamanya habiskan tugas2 wajib dulu, kemas tempat beradu aku ngan jannah, lipat kain yang tak seberapa jek, kemas bag jannah untuk ke rumah wan, siap sediakan bahan-bahan nak masak untuk esok pagi (papa requested sotong masak kunyit, sayur campur dan ayam goreng), tidokan jannah ngan papa skali...hehehe..pastu barulah aku bertukang di dapur dengan memulakan projek yang telah terbengkalai itu...hasilnya korang tengoklah esok k....




Tiada ulasan: