Jumaat, 17 Julai 2009

Untukmu Sayang!!!!!!



Semalam, mama dapat parcel dari Ely Zarina aka bb, tuan empunya kedai babylicious soft toys...thanks a lot..saya beli yer bb...lebih kurang halal la ek..mama belikan Jannah 2 biji puppet (elmo n cookie monster), softbeg minnie mouse n infant slipper (tigger)..lebih kurang yang macam gambar doremon tu...(pinjam gambar bb ni hokey)....


Tunjuk jek dengan Jannah semalam, papa dia yang teruja sangat...papa dok ralit main2 puppet ngan Jannah sampai letih dia...suka mama tengok..tapi yang tak bestnyer habis berserabut tempat tido mama n Jannah..aduyaiiii...nak kemas lagi...slipper tu lom sesuai sangat ngan si tecit tu mungkin dia dah masuk setahun baru ok kot...


Seronok sangat bila kita tengok anak kita gembira...tetapi mama terpikir macam mana plak keadaan anak2 yang kurang upaya, anak2 yang dalam keluarga yang susah (aku pun bukanlah senang sangat..tapi tetap bersyukur), anak2 yang tiada ibu bapa (yang kena buang2 tu), anak2 yang kehilangan ibu bapa (anak yatim piatu), anak2 mangsa peperangan, anak2 yang didera...kira anak2 yang kurang bernasib baiklah...macam mana agaknya keadaan mereka sekarang ni, gembirakah?? sihatkah?? diambil pedulikah?? bahagiakah?? dapat pendidikan yang sempurna kah?? makan kah??? minim kah???...bila terfikir benda2 tu semua sebak hati mama ni...rasa sayu dan hiba sungguh hati dan perasaan mama...tak sanggup rasanya nak lihat kesusahan dan penderitaan mereka...


Jadi, mama kena didik Jannah (wajib...mesti!!!!!!) agar bersyukur sentiasa kerana dia masih mempunyai mama, papa, tok abah, tok mak, nenek, datuk, makcik-macik, pakcik2 yang sayangkan dia, yang selalu memberikannya kegembiraan, yang tiap2 bulan dapat baju baru, yang dapat apa saje yang mama n papa termampu berikan, makan minum pakai semuanya lengkap, yang dikelilingi permainan yang bermacam2, hanya yang terbaik mama berikan untuk Jannah...tapi adakah anak2 yang lain begitu jugakah?? semestinya TIDAK SEMUANYA BEGITU....jadi, mama berharap dan akan terus mendidik Jannah supaya menjadi insan yang sentiasa bersyukur kepada ALLAH S.W.T...Alhamdulillah.....




2 ulasan:

Mia-Ina berkata...

betul kak.,.didik anak sebaik2nya..amin

beattey berkata...

yer mia..anak2 lah harta dunia n akhirat...