Selasa, 7 Julai 2009

Cerita Hujung Minggu.....


Salam...

Hari ni baru sempat nak udpate cerita hujung minggu lepas..bukan apa..tak sempat nak update ..bz memanjang...k la nak citer pasal hari sabtu...ari sabtu kan mama masakkan untuk papa apa yang dia request kan...hari tu mama kepingin sangatlah nak makan derian (durian la...)...teringat masa kecik2 dulu...muar tu macam syurga durian gamaknya...mana taknya durian pernah jatuh pada harga 30-50sen sekilo..bayangkanlah dengan lambakkan buah tu..tak silap masa tu aku dalam tingkatan 1..sama kecik2 plak, abah suka bawak aku p kebun (darat) tunggu buah durian gugur..siap bawak bekal maggie lagi...tapi abang n kakak aku memang malas nak jenguk kebun durian tu...aku kan anak abah..mana abah pegi di situ mesti ada aku...so teringin punya pasal, mama ajak papa turun chow kit (masa ni teringat zaman bercinto dulu2)...bawak sekali si tecit Jannah makan durian..kami kuar pun dah lewat..dah pukul 6 sebab masa tu tunggu papa bangun tido...sebab itu ler syaratnya kalau nak ajak dia kuar...kasik dia tido dulu....

Sampai2 jek kat sana...punyalah ramai orang..pasal kiri kanan jalan Raja Alang tu orang dah buka gerai jual sayur2 kampung n macam2 lagi...masa tu sempat gak la rempat 2-3 papan petai...sebab papa memang peminat petai ngan jering. Pastu, kami pun dok p kedai yang selalu kitaorang p makan durian...pergh..alangkah nikmatnya dapat makan durian..kitaorang beli sebijik jek pasal papa takut nak makan durian..panas katanya..so lepas makan durian kami g cari kedai Tom Yam Hassan...ni pun tempat makan masa kitaorang dating dulu..pasal aku dulu stay kat umah mak usu (jalan abdullah, kg baru..depan umah Pak SM Salim sekarang dah jadi parking lot)...


Tiba kat Kedai Tomyam Hasan, kami order sikit jek pasal dah kekenyangan makan durian...kami order 2 pinggan nasi putih, 1 tomyam campur dan seekor ikan bawal masak 3 rasa. Minum kami order air laici dan lai chee kang..sedapnyer...masa ni dok teringat2 kelazatan makan kat situ,..walaupun tempatnya biasa2 jek,,,tapi tomyam dia paling best la yang pernah aku jumpa kat KL selain daripada Rosdet and Vichudda. Si kecik tu makan jek la apa yang mama makan...kekenyangan gila tak hengat....sampai aku tak boleh bernafas n tak boleh nak jalan..masa tu rasa nak mati...mengucap banyak2 aku...tak pernah seumur hidup aku makan macam ni..nak kata banyak sangat2..idok ler jugak pasal nasi tu dah separuh..tomyam mangkuk kecik, ikan bawal yang saiz s jek...aku bertobat takkan makan macam tu lagi...nak mamposs rasanya.....hancuss diet aku.....

Balik tu, lepas solat isya' aku terus tido ngan Jannah n tak ingat apa2..kata papa, anak beranak tido bongkang...kenyang yer ma, selalu kurang makan...huhuhu..malunyer...papa tak tido malam tu pasal dia g mancing siakap macam yang aku cerita pada post lepas...Anyway aku betul2 enjoy....yyyeeeeppppiiiii....



Tiada ulasan: