Isnin, 12 April 2010

Berderai Air Mataku!!!!!!!!!........


Baru dapat panggilan telefon dari En Papa..
Dia kata baru balik dari rumah dan on d way balik ofis..
papa balik umah sebab hantar barang yang dia beli...
so dia cerita dia nampak Jannah kat pintu pagar rumah pengasuh...
duduk sorang2 kat depan pintu pagar sambil tengok kereta lalu lalang...
sedihnya saya dengar keadaan anak saya...
dia ditinggalkan sorang2....
dah banyak kali dia berkeadaan begitu...
pernah satu hari saya balik awal dan terus amik dia dari rumah pengasuh...
saya lihat dia sorang2 kat pintu pagar rumah....
tanpa diawasi oleh sesiapa..
dia hanya ditemani bantal2 yang diheret di depan pintu...

Dan sekarang saya tak dapat nak menahan air mata ini...
apalah nasib anak saya...
disebabkan saya nak mencari rezeki..
saya tinggalkan dia dengan pengasuh...
tapi tak seperti yang saya harapkan...
balik rumah nanti saya takkan abaikan dia dgn membuat kerje2 rumah..
biarlah saya layan dia dgn penuh kasih sayang....
biarlah saya buat kerje2 rumah lepas dia tido...


mama sayang jannah tau....
maafkan mama sayang...


8 ulasan:

Mia-Ina berkata...

perasaan seorang ibu mmg menusuk hati jiwaku ble mendengar...sedih membaca coretan ini

sabar ye kak beatty..

noradzlina.kamdani berkata...

kdg2 kite kene fhm BS kene gak buat keje lain kt umah tu...xkan nk ngadap ank2 kite jek..
tp beatty, ibu sy sbg BS ank2 org dia slalu ckp...dia jaga ank org dgn baik dgn hrpn org yg jd BS cucu2 dia pun akn jaga cucu2nye dgn baik...
so far ank kite nye BS mmg baik...kite cuba berprasangka baik le gamaknye dgn BS

kucingorengemok berkata...

aiikk, sampai macam tu? hantar la nurseri, sekurang²nya dia ada kawan nak main²...

Tanpa Nama berkata...

Salam dik....

duit dicari banyak mana pun takkan pernah mencukupi..jiwa Jannah lebih mahal dari segala2nya..belajrlah hidup seadanya....kalau saya, saya lebih rela duduk rumah asuh Jannah...

maaf atas emosi ini..

DrSinga berkata...

Kesiannya Jannah...
takut dgr dia kat tepi pintu pagar...buatnya terbukak...

Beattey berkata...

mia : awak jugak akan rasa suatu hari nanti...

lin : BS tu bukan wat keje2 rumah...dia kemas2 kotak untuk jual...dulu dia pernah masuk hospital sebab suspek tibi..takut la jugakkan...

KOG : hantar ke nurseri nanti sama2 dengan bakal adik dia...

Tanpa nama : mmg ikutkan saya nak berhenti kerje..tapi buat masa ni lom lagi la kak..sebab belum stabil..insyaAllah tahun depan mungkin jadi suri rumah sepenuh masa...

IS : itu ler pasalnya..dah la depan rumah tu jalan besar....poning kepala den..

PUTUBAMBU berkata...

ish..kesiannya jannah..

sama cam baby kita..dok nangis jek bila kita nak gi keje..

pantang tgk org bertudung..mesti dia ingat kita... sedih tau

Beattey berkata...

Itulah dia putu..dilema kita sebagai ibu...