Rabu, 14 April 2010

Nandos tiruan.....!!!!



Akibat terlalu mengidam nak makan Nando's....
ku cuba jugak wat semalam...
Nak ajak En Papa makan kat nando's..hmmmm....
sampai kiamat pun tak dapat pasal dia mmg tak suke rasa Nando's ni...
bini dia yang suke makan macam2....tolak batu, kayu n tempoyak jek....

Macam-macam jenis rempah dan segala mak nenek bahan2 saya masukkan,
janji ada rasa extra hot...
serbuk cili, paprika, serbuk cajun, sos tiram, lada hitam, italian herbs, bahan perasa...
cuma tak lengkaplah ayam ni sebab takde sos Nando's
Nantilah, dah gaji nanti ku rembat 3 botol..termasuk sos garlic dia...
Rasa ayam ni dah macam ayam Nando's gak..
lepas nih dah tak payah gi nando's..
bikin sendiri jek..buat side side dishes sekali...
ni kita guna snack maker tau..memang memudahkan keje kita...
takyah susah2 nak panggang dalam oven...

Sebab apa beli snack maker ni...
sebab nak berdiet lepas bersalin nanti..
makan yang grill2 saje...
moga2 cepat kurus...wakakakaka.....


14 ulasan:

kucingorengemok berkata...

ooo namanya snake maker ke? kita ingat grill pan je gitu... ke tak sama? hehe (si jakun)

Beattey berkata...

lebih kurang kot bendenya...nama jek lain2..kita beli kat cosway...dia ada 3 function..leh wat waffle, sandwich and grill....

DrSinga berkata...

konfiusss...konfiussss.....
tak de rupa snake punnnn....

Beattey berkata...

hehehe..salah eja dah..snack...hhhuhuhuhu....aje betul la Puan Doktor nih...

kucingorengemok berkata...

hahaha... patut la den pun konpius :p

Beattey berkata...

hamboiiiiii...

kalau pasal tu confius jek...den dah tuko ler...

sori..sori...hikhikhikhik....teringat mimpi kena patuk ular malam tadi...wakakakaka...

apakah???

Sitisifir10 berkata...

Huah Beattey, lama dah tak nyinggah.... ni tgh intai dapur awak ni...hehehehe

Beattey berkata...

Siti : kita maklumlah jugak..awak kan baru lepas bersalin..kita dah standby ngan awak punya resepi dlm pantang...kita pun tak lama lagi nak menyambut cahayamata..

PUTUBAMBU berkata...

wah BEattey....sangatlah superbb ayam nandos tiruan mu itu..!

i likeee....

nanti buat le kenduri ayam tu.. boleh ajak kami2 datang makan sama (cheh, tak malunya aku..) hehehe

MamaFaMi berkata...

Mak ai besarnya ayam tu. Leh habis ke? Kalau tak habis, mama sedia membantu! Ahakss...

TopsyTurvy Mum berkata...

wow...ayam nandos..nampak sgt menyelerakan :)

bila beattey bersalin? dah siap2 resepi dlm pantang tuu

Beattey berkata...

Putu : leh nak wat kenduri..heheheh...sanggup nke datang kg sg pencahala hujung dunia KL nih...kalau sudi, jgn malu2 bagitau...

mamaFami : alahai mama, besar manalah ayam tu...hikhikhik...En Papa sorang makan boleh habis...meh la dtg, jgn malu2...

TTM : kak, sy due bulan 7..tapi dah siap sediakan semua resepi dlm pantang yang sitisifir share dgn kita...

DrSinga berkata...

snake ok gakkkk...
sebab criss cross macam kulit snake tu...

Beattey berkata...

hahahahaha...

ulo sawe batik...kihkihkihkih...