Isnin, 12 April 2010

Kenapa??!!!!!!!!!!

gambar ihsan : berita harian online dan kosmo online


Baru balik dari giant...
masa masuk giant tu, sempat singgah kat tempat suratkhabar...
tiba2 terlihat gambar mayat bayi yang dibuang...
dalam bungkusan surat khabar..
sangat menyayat hati dan meruntun jiwa...
disaat saya menantikan kelahiran si kecil di dalam rahim ini...
menanti dengan penuh debaran dan kegembiraan...
tapi masih ada manusia 'binatang' yang sanggup membuang anaknya...
manusia (ibu) apakah itu????

rasanya setiap minggu tak lekang dari telinga ini mendengar berita2 sedemikian...
manusia akhir zaman yang seperti tidak bertamadun...
walaupun pada zaman jahilliyah dahulu, bangsa arab menanam anak perempuannya hidup2..
tapi orang zaman sekarang lagi teruk daripada itu...
membunuh anaknya hidup2 dengan membungkus dan membuangnya merata2...
dunia sudah menuju ke akhir zaman...
manusia dah tak punya fikiran yang waras...
maksiat berleluasa di sana sini...

Ya Allah,
Berikanlah mereka hidayahmu ....
termasuklah diri hambamu yang jahil lagi hina ini....




6 ulasan:

DrSinga berkata...

kucing pun sayang anak....

Beattey berkata...

betullah...

sakit hati tol tgk..rasa nak bunuh jek orang yang buat macam tu...

LiAnA berkata...

huwaaa ku ni berdoa siang malam moga dikurniakan anak lagi.. tp yg ni senang je buang2.. binatang tak berakal pun sayang anak..

Beattey berkata...

betul la liana..orang yang susah nak dapat naak berdoa2 nak dapat..tapi orang yang ada anak, dibuang2 pula...

moga Allah melaknati orang yang tak berhati perut tu...

noradzlina.kamdani berkata...

cian baby

Beattey berkata...

tu ler lin..hakikat dunia yang kita kena terima...