Isnin, 19 April 2010

Menu semalam....!!!!!!!!!

Menu hari sabtu adalah ikan bawal masak asam pedas, ikan gelama masin goreng, sayur pucuk ubi +sambal belacan...yang ni tak sempat amik gambar pasal dah nak cepat pegi jemputan kenduri kawin kat jalan samping...Saya tak makan masa tengahari tu, cuma layan jannah makan..En Papa punya betul2 makan..dah la makan kat rumah...bersambung makan kat majlis orang kawin...bile la nak kurus daaaaa...hahahahaha.....

Sampai jek kat majlis orang kawin tu, saya betul2 terkejut..iyalah lom jumpa lagi majlis kawinnya ada hidangan ikan bakar, mee soto, pecal, lauk pauk kampung..selain daripada nasi minyak...betul punya berhabis tuan rumah...masa tu kami sampai setelah pengantin baru habis makan berdamai...maka kami ditempatkan kat meja makan berdamai...apalagi, yung terkam udang panjat yang tak berusik lagi tu...dah lama yung mengidam tau..akhirnya tuan rumah bagi apa yang ada kat meja makan berdamai yang masih belum tersentuh....aduhai...nikmatnya....

Menu untuk hari semalam plak...adalah menu antara rajin dan malas saya...disebabkan papa yang request...mama on jek la...hehehhehe...layan gambar k....saje nak bagi korang lapar n terliur....

Keli bersambal


sayur kacang goreng


Ketam Bening



4 ulasan:

noradzlina.kamdani berkata...

pergh..udg panjat (keh keh keh)...agaknye tn rumah fhm yg ibu hamil mesti teringin nk mkn kt meja pengantin kn..ala pengantin pun dh 'kenyang' sebenonye...

Mia-Ina berkata...

pergh,,akak ni mmg pandai jaga perut suami la...wallah masakan

Beattey berkata...

lin : pengantin tak selera nak makan benonyee....aku yang perabihkan semua udang tu...besar2 lak tu...heavennya ko tau...

Mia : tu sebab perut dia moncetttt....hahahahaha....

cucumaknyaii berkata...

kak,
saya klu msak kacang panjang sure fail. keras je..sure ade tips akak leh share. tq