Jumaat, 16 April 2010

hari ini dalam sejarah....!!!!!!!!


Tak pernah seumur hidup saya...
masak gulai tempoyak...
pagi tadi memasak dengan penuh debaran...
boleh ke saya masak gulai tempoyak nih???
adakah saya akan jatuh pengsan???
oh tidakkkk!!!!!!!!
amat tidak suke akan baunya itu...
tapi En Papa punya pasal...disebabkan ari ni besday dia...
mama gagahkan jugaklah masak gulai udang tempoyak ni...
entah apa rasanya saya pun tak tau..
sebab tak berani nak rasa...
suruh en papa rasa pagi tadi..dia kata ok jek....
eeeiiiiiieeeewwwwww!!!!!!!



malam tadi punya menu adalah sempoi saje....
tom yam putih seafood...
disebabkan tengahari semalam ada orang dah belanja kenny rogers...
maka, saya takde selera nak makan malam tadi...
layan jannah n en papa makan jek...
selain tom yam, saya gorengkan telur dadar...

malam ni nak sambut besday en papa...
cheesecake dah buat tapi lom deco lagi....
ayam pun dah perap untuk bikin sate...
menu lain adalah nasi impit, kuah kacang, mee udang, kek coklat...
nak tambah menu pun tak tau nak buat apa..
tengoklah balik keje nanti macam mana...

7 ulasan:

Watierman, rmanbkr berkata...

Selamat hari lahir papanya!!! Errrr tempoyak....cabutttttt!!


dari jauh......






Beattey........rajin ye...menu berderet-deret........!!!




mesti anak dalam kandungan tu pun ringan tulang cam maknya!!

Beattey berkata...

akak...tq ye...

akak pun tak makan tempoyak ke???sama spesis la kita ni kiranya yer...

huhuhu..menu berderet pasal dah dok kat umah sendiri...baru pening nak masak apa....hahhahaha...

Mia-Ina berkata...

selamat hari lahir gak utk suami beatty....mia suke gak tempoyak..plg tunggu klu makan ikan patin msk tempoyak...sedap..makan tempoyak cecah sambal belacan pun ok..delicious,,.

Beattey berkata...

mia...

thanks ye...sedap sangat ke tempoyak tu...akak ni takut nak rasa...takut termuntah nanti...

izahdaut berkata...

salam beatty..
fuh nampak sedap benor masak tempoyak tu..salam pekenalan. saya follow..suke ngan menu2 masak2 nih

Beattey berkata...

wsalam...

salam perkenalan jugak buat awak...nanti sy follow yek...saje suke2 berkongsi menu masakan ngan kawan2...

DrSinga berkata...

tempoyakkkk???
kita sambungkan eeeeiiiiieeeewwwww -nya....