Selasa, 17 November 2009

Rambut???

kredit to : http://www.malaysiasite.nl/recept20.htm



Memang melumpuhkan nafsu makan saya...dan kesian juga pada akak yang jual nasi berlauk di depan giant...(dah tak beli dalam giant)??? Apa cerita???

misi saya untuk membeli sayur taugeh goreng terbantut bila saya nampak ada satu helai rambut yang panjang diantara sayur-sayur taugeh tersebut....saya ni bukanlah penggeli orangnya..tapi tiba-tiba sahaja isyarat dari mata saya terus ke otak yang menyatakan "TIDAK" pada sayur tersebut..kesian kat akak tu, dia dah nak bagi plastik kat saya, tetapi saya dengan tiba-tiba membatalkan hasrat..Berdosakah saya??? Ye, berdosa..sebab saya tak bagitau apa salah dia sehingga saya sanggup melukakan hatinya...tapi saya tak sampai hati pula nak bagitau ada rambut dalam sayur tu...

Jadi saya yang berlalu dengan penuh rasa tidak bersalah, pergi ke gerai adik yang jual keropok lekor..dan saya dah habiskan 10 keping keropok lekor yang terlalu banyak kalori..saya bukanlah lapar sangat, tapi gatal mulut nak mengunyah...

Untuk akak jual nasi berlauk tu...saya nak bagi tag line sikit....
KEBERSIHAN AMALAN HIDUP KITA...
(pesanan daripada Kementerian Kesihatan Malaysia)

bukan saya kata akak tu pengotor, tapi benda-benda ni tak sepatutnya berlaku...mungkin bukan salah akak tu...tapi saya tetap tak boleh terima...saya mintak maaf banyak-banyak yer...





2 ulasan:

bintangku berkata...

erk.... tak dapat bygkan..

pernah jgk nak beli makanan, t'nampak rambut. Ada jgk sekali tu, nak beli nasi kerabu, nampak ada byk telur lalat kat lada soloknya itew... byk....berlonggok sana sini. trus tak jadi nak beli.

Beattey berkata...

tu ler bintang...

tiba2 putus selera...

eiii..banyak telur lalat...lain kali kalau nak beli kat luar pakai kanta pembesar la...takut keracunan makanan..