Selasa, 20 Oktober 2009

Mari layan....

Ini entry yang tertangguh..... hari sabtu ari tu kat umah ibu mertuaku ada ler buat makan-makan..sempena hari lahir akim n azam..dan termasuklah si kecit jannah...padahal besday dia lambat lagi...29hb nanti...so aku pun tak ketinggalan menyumbangkan apa yang patut..so dapat idea nak buat Thin Crust BBQ Chicken Pizza (hamboi..panjangnyer nama)....erm..rasanyer sungguh lazat sampai menjilat jari kaki...hikhikhik....tapi aku cuma rasa sepotong jek..aku buat 2 keping piza yang berdiameter 18-20 inch...tak dapek kat mana2 kedai pizza...betty's pizza jek yang adooo!!!!!!

Alkisahnyer, ada lagi lebihan ayam bbq brand 5 star..pastu tgk kat dalam bekas tepung aku ada lak tepung roti...barang2 wajib semua ada termasuklah pitted black olive (ala yang itam2 tu...)...so memulakan projek pizza dengan jayanyer...250g ttepung roti dapat 2 biji piza yang besar gedabak tu...kira-kira lebih 20 orang punyer makan....jimat tak jimat la kata ko....erm, lain kali nak kena p beli sos pizza gak ni..kalai pakai sos pasta lambat kering la....



Resepi????tgk balik kat entry aku yang sudah2 k..kang orang kata aku ulang tayang lak (buhsan???)...resepinyer sama jek..cuma kali ni aku tambahkan pineapple cube ...lagi sedap o, macam chicken supreme la gitu gamaknyer..pasni, tak payah la encik papa susah payah mengorder pizza yang kat kedai..order ngan mama sajerk....
lagi JIMAT BANG OIIII!!!!!!!


2 ulasan:

Nieza Ishak berkata...

hooo hoo hoooooo
passni claim la pulak beat,

pizza mama 30 hinggit ... penuh isi macam2.

lama nieza tak buat pizza, takde tukang makan yerk jugak.

Beattey berkata...

kalau takde tukang makan memang tak syok nak memasak...

hihihi..nak claim payah..sebab mama selalu gak tombak duit papa...