Khamis, 2 April 2009

Daily Menu - 31st Mac n 1April

Salam semua..semlaam aku tak sempat nak update blog..pasal busy sesangat g meeting..yang paling memenatkan aku..bayangkan lah tengah-tengah perjalanan komuter boleh rosak...hangin la aku..pastu naik teksi dari komuter Shah Alam ke Seksyen 9 plak jem kat jambatan yang under construction..last2 aku sampai nak dekat pukul 3 gak..2 jam perjalanan aku dari Setiawangsa ke Shah Alam....Penat...letizzzz....

Pagi tadi lak aku terlewat bangun, pukul 6.24 baru aku tersedar..Allahuakbar...nasib baik malam tadi aku dah siap2 rebus daging n kupas kentang...pastu aku dah marinate hati ayam untuk goreng esoknya...so aku cuma ambil masa 30 minit jek untuk masak...menu bekal hubby ari ni ialah kari daging n kentang, hati ayam goreng dan kobis goreng...cukupla tu kan..cukup berkhasiat..aku kalau buat kari memang tak letak santan....pure punya kari ulle (ni bahasa hubby aku....heheheh). hari ni jugak aku bawa jannah g checkup...dia kena injection...tak menangis lak dia...huhuhu...bagus anak mama ni..kuat...lintang pukang aku pagi tadi..anyway aku sampai gak ke ofis...dengan keadaan kepenatan...

Ada kesempatan ni aku nak update daily menu aku untuk 2 hari lepas...

31st Mac (Selasa)

Pagi - Shake Cappucino + 1000ml air

in between - keropok lekor rebus + 600ml air

Tengahari - 1 piece ayam KFC (wing) + cheesy wedges yang kecik + 1/2 air milo ais + 2 gigit twister aisyah
(KFC ni Hafiz yang belanja...alhamdulillah...rezeki...jimat lagi duit aku...bulan ni nak kena berjimat cermat pasal aku banyak guna duit bulan nih...huhuhu....duit...duit...tapi orang keliling aku ni tau2 jek aku takde duit...dah 2x orang belanja aku...Alhamdulillah..syukur Ya Allah).

Malam - 1/2 slice pizza + 3 kiub kecik murtabak + 1 slice blueberry cake + 4 sudu nasi goreng + 600ml air
Malam selasa ari tu buat besday bibik..sian dia menangis2 sebab terlalu terharu...aku bagi dia hadiah baju...majikan dia bagi jam tangan...budak2 ni bagi makeup..hehehe..meraih jugak la..siap nyanyi n potong kek lagi....mmg best giler...aku tukang amik gambar..tapi tak sempat nak upload kat sini la...menu malam tu banyak giler..4 pizza domino's, nasi goreng special, murtabak singapore (tak cedap...huhuhu), roti john n kek hari jadi...

Kesimpulannya aku punya diet KANTOI...tapi takpelah bak kata kak Ziera sekali sekala kita kena manjakan diri sendiri jugak..tapi bukanlah melampau..berpada-pada...aku still control apa yang aku ambil...janji aku happy hari tu...yyyeeeepppiiii.....



Tiada ulasan: