Rabu, 8 April 2009

Update Menu (3,4, 5, 6, 7 n 8th March 2009)

Salam...adussss...letizzzznya ari ni..mengemas opis...angkat macam2....nak tertido ada jugak ni...maklumlah orang belanja pizza hut...huhuhuhu....nak update menu yang aku dah tulis dalam diari pun berat jek....aku cuba sedaya upaya ye..walaupun kelopak mata aku bagai ditarik2...aku mulakan dengan bismillahirrahmanirrahim......

3rd April 2009 (Friday)

Pagi - Shake Strawberry + 600ml air

in between - 2 biji epal fuji

Tengahari - 3 sudu nasi tomato + 4 ketul ayam masak merah + 2 sudu gulai daging +1 sudu acar timun + 1000ml air

Malam - roti dgn rendang daging + 3 sudu maggi goreng + segenggam kerepek keladi + tongkat ali n ginseng coffee

Time ni aku sibuk giler mengemas untuk balik kampung..pastu lapar la plak..so makan la ngan hubby...sejak dua menjak ni dia selalu menggoda aku makan...hish..geram sungguh....

4th April 2009 (Saturday)

balik kampung...ooo...ooo...ooo..balik kampung....

Pagi - Shake Strawberry + 600ml air

in between - sandwich fish fillet (makan dalam kete), hubby dah makan fish fillet kat umah ngan maggi goreng so lebih fish fillet yang dia tak habis makan aku buat ler sandwich...konon tak nak makan, sampai la umah mak..huhuhu

Tengahari - 1/2 mangkuk kecil bubur nasi (lebih sarapan kat umah mak) + gulai sayur nangka + 4 ekor ikan lumi goreng (kecik2 jek ikan dia, ala-ala besar ikan belanak) + 1/2 biji telur asin + 2 sudu sambal udang + 1000ml air

Malam - 1 ketul ayam KFC (wing) + 1/2 nasi ayam + 1 slice cheese cake + 300 mlair oren feelfresh (ish..banyak yer aku makan)

makan yang paling banyak sekali adalah pada sebelah malamnya..konon tak nak makan nasi ayam....bile aku dok tengok semua orang makan , terkulat-kulat plak aku...hubby aku dok sua2 nasi ayam dia...so aku dengan tak rela hatinya membuka sebungkus nasi ayam yang aku kongsi ngan anak menakan aku (mar)...sedih2..tapi sedap...lagipun mak aku marah gile kat aku bile aku tak makan...dia pesan kalau balik kampung takyah diet2..

5th April 2009 (Sunday)

Pagi - Shake Strawberry + 600ml air

masa ni mak n angah goda aku, suruh makan nasi goreng dengan ayam kfc lebih semalam..tapi aku kuatkan semangat tak nak makan coz aku dah mimum shake...heheheh..berjaya gak aku menepis godaan..lagipun aku dah letih asngat mengemop lantai kat dapur rumah aku yang luas gile macam sebijik umah kos rendah luasnya...

Tengahari - 1 senduk nasi + 2 sudu sayur pucuk paku + telur asin + 5 ketul ikan lumi goreng (ikan ni mak aku kerat 2) + ikan jenak masak asam pedas + 1000ml air

Malam - satu mangkuk kecil char kuet tiaw + 100ml air suam (masa ni kat umah along, along jamu kitaorang makan char kuey tiaw jek sebagai main dish) + 2 keping kuih peneram + 2 cubit kuih bakar (share ngan mak) + 1 keping kuih cakar ayam

sampai jek umah, mak n abah lapar balik..termasuklah angah...angah sebenarnya nak makan habis-habisan so esoknya dia nak mula diet dengan Jusmate 5. Aku ajak dia minum herbalife, dia kata mahal...aparahhhhh...citttt...so aku pun tumpang makan lagi

supper - sekeping roti + ikan jenak asam pedas + 3 keping kuih karas + 200ml air

Hari ahad adalah hari yang paling..paling...paling..banyak makan...so aku budget tak nak makan sangat esoknya...tapi hampeh...cuba tengok apa yang aku makan pagi2...

6th April 2009 (Monday)

Pagi - 2 slice cheese cake + 1/2 slice icecream cake + 100ml nes

in between - 1 1/2 senduk nasil lemak + 3 ketul ikan lumi + sebiji telur + 200ml nes

Tengahari - tak makan pun dalam perjalanan balik...cuma minum coffee dalam tin tu jek sampailah KL

Petang - dalam pukul 3 petang aku amik shake strawberry n 1000ml air

Malam - aku berjaya amik
shake strawberry n 1000ml air again...huhuhuhu


7th April 2009 (Tuesday)


Pagi - Shake Strawberry + 600ml air

in between - sebiji epal + 200ml air

Tengahari -
Shake Chocolate + 600ml air (in between aku g jusco ngan budak2 ni..diorang g makan kat madam lim, n aku p cari thermos pot kat jusco sengsorang, pastu nak balik aku jumpa diorang tapi tak angkat punggung lagi dari madam lim n depa suruh aku habiskan seketui popia besar jari telunjuk aku...alahai keciknya...baik buat sendiri,,...dan aku pun menyedut 2-3 sedut air yang aisyah order...manis giler)

Aku amik shake jek..pasal aku tak bawak bekal pun...malas la nak bawak bekal...dalam diam-diam sebenarnya hubby aku dok baca blog aku through hp, dia bagi komen cenggini

"mama, papa ada tengok blog mama, mama bawak bekal semuanya sedap..sempat lagi amik gambar...kalau macam ni la gayanye macam mana mama nak cepat kurus"....huhuhu..sediizzzzz

Malam - Salad n Fish Fillet (aku goreng fish fillet ni tanpa minyak) + 600ml air


8th April 2009 (Wednesday)

hari ni, mamang letih gile babas pasal mengemas ofis seperti yang aku katakan awal2 tadi..tapi yang best yer perut ni masuk makanan yang tak sepatutnya masuk...

Pagi - Shake Strawberry + 600ml air

Tengahari -
1 1/2 keping pizza + 2 sudu baked pasta + 1 keping cut fries + 1 ketul spicy deli wing (share ngan mas) + 3 sudu besar coslaw + 1/2 breadstick + 1/6 garlic bread cecah ngan mushrom soup + 1000ml air

Aku rasa tadi makan macam sikit jek..sebab cuit sana, cuit sini...tapi bila dah senaraikan banyak la pulok...pas makan tadi aku terus bakar kalori dengan mengemas lagi apa yang patut..kemaskan meja hafiz n vacum carpet lagi...so ada la peluh kuar lepas tu..balik ni rasanya nak jalan kaki jek la...nak bakar lagi apa yang patut...

Malam - malam ni nampaknya aku kena amik shake la...tengok la aku berjaya ke tak esok....

hah...berjaya jugak aku menghapdet blog...langsai semua hutang aku...bubuiiii..nak wat keje laks.....:)

Tiada ulasan: