Khamis, 2 April 2009

Daily Menu - 31st March n 1st April

Salam...betapa bengangnya aku..dah aku type bebanyak tadi...tiba2 pc ni hang la...hampeh tol la....terpaksa la aku type balik semula..kali ni mesti ringkas jek pasal aku dah tulis banyak tadi..so no idea dah....aku sebenarnya nak update menu untuk 2 hari yang sudah...so ni je la yang aku nak update;

31 March 2009 (Selasa)

Pagi - Shake Strawberry + 600ml air

in between - kepok lekor rebus + 200ml air

Tengahari - 1 piece spicy chicken (wing) + twister (2 gigit jek twister aisyah) + cheesy wedges kecik + air milo ais

KFC ni hafiz yang belanja...syukur alhamdulillah rezeki...takkan nak tolak kot...orang dah belanja makan je la..tahu2 jek depa yang aku tengah takde duit (uik..awal2 bulan dah takde duit)..duit tu ada tapi aku kena la berjimat la pasal aku banyak guna duit bulan ni...lagipun aku dah nak mula menyimpan lebih sikit bulan ni..maklumlah, ekonomi tengah gawat sekarang ni kan...aku kena lebih berwaspada dengan benda-benda yang tak terjangka..mana la tau aku kena benti keje ke..anak sakit ke, family aku kat kampung nak pakai duit lebih ke...semua aku kena consider...donia...donia...

Malam - 1/2 piece pizza (yang satu slice tu aku potong lagi 2 kongsi ngan hubby) + 3 kiub murtabak singapore (ini potong berapa aku tak tau la..kecik jek.., 1/8 roti john, 4 sudu nasi goreng, 1 slice blueberry cake + 600ml air

malam tu, kitaorang sambut hari jadi bibik...menangis dia kerana terharu...huhuhu...sian dia..first time dia sambut besday dalam hidup dia...Selamat ulang tahun imah, yang ke 28 tahun...dia ni selalu gak tolong aku tengokkan jannah kalau aku lambat balik keje...tapi kadang2 bisa jugak mulut dia nih...spesies takde insurans...so ari selasa tu aku cuma amik 1 shake jek...tapi aku tak rasa bersalah lak makan pada hari tu, sebab aku teringat kata-kata kak ziera..kadang-kadang kita kena jugak memanjakan diri kita (enjoying food), yang penting berpada-pada...hari tu aku sungguh2 enjoy...yyyeeeepppiiii...

1 April 2009 (Rabu)

Pagi - Shake Strawberry + 600ml air

in between - 2 biji buah pear + 200ml air

Tengahari - aku tak sempat nak makan pasal dah gerak g meeting kat shah alam

in between - sebijik karipap + 2 pieces pisang goreng + 1 cup of coffee

Malam -
Shake Strawberry + 600ml air (pastu aku amik beberapa batng kerepek keladi)

malam tu aku aku lapar gile..tapi sebab aku teringin sangat makan ngan hubby dan dia plak dah makan n tak nak makan ngan aku..jadi aku minum shake je la..nak buat macam mana..tak best makan sengsorang..tapi bagus gak kalau dia tak nak makan..dapat aku control makan....hehehehe...

Tiada ulasan: