Selasa, 21 April 2009

Hujung Minggu Yang Bahagia....

Semalam aku lupa nak citer ngan korang apa yang terjadi pada hari Sabtu dan Ahad ...dua2 hari tu aku rasa sungguh bahagia n release la tension aku...program pada hari Sabtu..aku g shopping kat jualan gudang Pureen..cari apa yang patut untuk jannah dan sedikit hadiah buat cucu wan bedod (shampoo n baju tido)...semua sekali habis RM160.00...oklah tu kan 2 pack pampers, 3 bottle shampoo (head to toe), 2 bottle liquid cleanser, 2 pack wet tissue, 6 pair of cloth...memang worth it...Satu jek yang aku tak berkenan kat sana...dah tau jualan tu akan ramai orang, ada antara family usung la baby depa semasa membeli belah dalam keadaan sesak n cuaca yang panas..so memekik la budak2 tu..sian aku tengok..ada yang menangis sampah tak boleh kuar suara..apa la malang nasib diorang...rasa aku macam nak dukung je baby2 yang menangis tu n pujuk diaorang..kadang2 aku rasa orang ni takde otak agaknya...geram sungguh aku....aku memang takkan bawa jannah tempat2 macam tu...bukan menyusahkan aku tapi menyeksa budak namanya...

Lepas abis aktiviti menyoping, aku g GSC..heheheh..g dating..tengok wayang ngan hubby citer "jangan tegur"...ceritanya ok la...masa tu berpelukan aku ngan hubby...rupanya2 hubby aku pun penakut gak..eheheheh..but aku ngan hubby terfikir..ngape plak tajuk jangan tegur...sepanjang aku tengok cerita tu takde plak yang berkisar tentang jangan tegur...yang aku tahu kalau orang keteguran lalu satu tempat keras pastu dirasuk. Ini tak, dirasuk kerana buatan orang...patutnya tajuk cerita tu Jangan tamak ke, apa ke....erm..sure aku tak tengok lagi cerita seram melayu...gaji bulan depan nak ajak hubby g tengok citer seram thai, pasal panggung wayang...eiii...seram....

Pastu, kuar dari OU..kitaorang makan kat Subaidah...makan nasi kandar..menu aku bisalah nasi putih, sayur bendi, ayam bombay n kari campur. Hubby lak makan nasi putih, kari campur, sayur kobis n ayam goreng...aku biasalah makan sikit jek...1/2 jek aku makan..yang lebihnya hubby yang bedal...semua sekali kena charge RM 11.90...pasal tak order air...nak jimat beb..lom gaji lagi nih...dah makan, hubby bawak aku g tempat yang dia akan p mancing ngan kengkawannya...kat area kota damansara la...dekat dengan tempat makan aku tadi..dalam perjalanan balik kitaorang singgah lak giant kota damansara..beli nestum jannah n survey harga barang.

Balik tu..amik jannah...hubby aku dah bersiap-siap nak g mancing kat kota damansara. Kawan dia plak datang umah nak join blend umpan sekali..Cuma Kuzy jek yang datang, abang ngah tak jadi g pasal anak dia demam...Kuzy ni satu2nya kawan hubby yang dah naik haji...erm....untung dia, muda2 lagi dah berpeluang ke mekah..aku ngan hubby bila la nak ke sana menunaikan rukun islam ke 5...so depa p lepas maghrib...dan aku tinggallah berdua ngan jannah...dia balik dalam pukul 7 pagi...

Hari ahad plak, tak banyak aktiviti..tapi memenuhi jemputan sepupu hubby ke majlis hari jadi anak dia dengan dia sekali la...bestnyer g majlis macam tu..aku n family memilih tema merah...menu jamuan tu nasi ayam, sate, spagetti, koktail, nugget, hotdog dan macam2 lagi la..aku tak ingat sebab sibuk melayan jannah makan buah...tapi aku control makan gak...amik sikit2 jek ..merasa la orang kata..heheh...pasal tengahari aku dah simpan perut untuk makan kat jamuan tu..tak bermakna aku pulun semua..banyak makan buah jek...

Memang aku rasa seronok sangat hujung minggu lepas...aku betul2 gembira n rasa refresh jek nak ke tempat keje..aku rasa sesekali kena buat macam tu la...untuk menyegarkan otak daripada penat bekerja...thanks to my hubby yang melayan kerenah aku selama hujung minggu..layan aku macam puteri.....

Tiada ulasan: