Jumaat, 10 April 2009

Tak Halal????Uiikkkk....!!!!?????


Semalam, aku bercadang nak beli susu Jannah..Jannah minum susu SIMILAC sejak umur 2 bulan..so dalam perbualan kami beramai-ramai masa bersarapan..member aku cakap dia dapat email yang menyatakan susu SIMILAC ni diragui kehalalannya (betui ka...)...dia forward email kat aku...cam ni emailnya...

Subjek: Susu bayi yg tidak halal.............
Kepada:
Tarikh: Selasa, 31 Mac, 2009, 1:28 PM

Subject: FW: Susu bayi yg tidak halal

Jika was2 sama-sama dapatkan pengesahan dan ambil perhatian, jgn ambil mudah sebab akan jadi darah daging keturunan kita dan rasul kita s.a.w.
PERHATIAN UNTUK RAKAN2 YG MASIH ADA ANAK2 KECIL . susu similac ni adalah product Abbott Laboratories selain similac, Abbott Laboratories juga distribute susu-susu berikut:
1) Isomil
2) gain
3) gain plus

4) grow
5) pediasure
6) ensure

berkaitan status halal / tak halal tu, harap kita dapat information a. s.a.p
Info utk kenkawan yg ader anak/adik/anak sedara yg minum susu *SIMILAC*. Sorry terpaksa info pasal benda ni untuk pengetahuan mothers to be..and please inform this to ur'mummy' friends ok. Aku baru dapat info dari Datuk Dr Maamor persatuan pengguna islam malaysia ... susu formula *SIMILAC * diragui status halalnya.Susu ni pun quite famous.. ada di pasaran. Susu tu dipercayai guna hormon manusia dalam proses pembuatannya. Susu tu pun dah dikategorikan tak HALAL dari Persatuan Pengguna Islam Amerika Syarikat.

inform kawan2ok!..


Erm...tak tahu la nak kata apa...kesimpulannya semua ni salah aku..bukan salah orang lain...sebab aku yang tak berusaha keras untuk menyusukan anak aku...memang la susu badan aku sikit..tapi kalau aku usaha lebih dan berkorban lebih masa n tenaga, takde masalah mengenai halal dan tak halal susu..sememangnya susu badan halal selagi kita menjaga diri dari memakan dari sumber2 yang syubhah.....so mohon maaf buat anakku Jannah, mama lalai menjalankan tugas sebagai ibu yang baik....so semalam aku dah mula menyimpan stok susu badan buat janah...aku akan kurangkan penggunaan susu formula...harap-harap usaha aku yang kecil ni berjaya..Amin

Tiada ulasan: